از قربانیان انفجار خونین مسجد جامع گازرگاه هرات گرامی‌داشت به عمل آمد

ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات مراسم گرامی‌داشت قربانیان مسجد جامع گازرگاه هرات را با حضور شخصیت‌های فرهنگی و علمی این ولایت برگزار کرد.

این برنامه روز گذشته چهارشنبه (9 قوس) در تالار مولانا جلال‌الدین بلخی هرات برگزار شد.

مولوی نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در این مراسم گفت: «مولوی مجیب‌الرحمن انصاری از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی همواره حامی نظام بود و برای اعاده‌ی امر به معروف در جامعه کار کرده بود.»

مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات هم در این نشست از دستگیری عاملان حمله به مسجد جامع گازرگاه هرات خبر داده و گفت: «قاتلان شهید انصاری از سوی نیروهای امارت اسلامی شناسایی و دستگیر شده و اکنون در نزد امارت در بند بسر می‌برند.»

والی هرات گفته که امارت اسلامی بر بنیاد قوانین اسلامی با این افراد برخورد می‌کند و نظام مصممِ به حمایت از علمای کشور است.

در مراسم روز گذشته، هم‌چنین مولوی فضل‌الحمن انصاری، برادر مولوی مجیب‌الرحمن انصاری از خانواده‌های قربانیان گازرگاه هرات خواست تا بیدار باشند و اسیر توطئه دشمنان مردم افغانستان نشوند.

وی تاکید کرد که راه قربانیان مسجد گازرگاه هرات ادامه خواهد یافت.

نزدیک به سه ماه قبل و در انفجار خونینی در مسجد جامع گازرگاه هرات، مولوی مجیب‌الرحمن انصاری، از علمای شناخته شده هرات همراه با چند تن از نمازگزاران جان باختند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.