از سالروز شهادت امام صادق (ع) در هرات گرامی‌داشت شد

از سالروز شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مسجد و حسینیه کاظمیه شهر هرات گرامی‌داشت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این مراسم با حضور صدها دل‌باخته اهلبیت (ع) شب گذشته دوشنبه، 25 ثور در مسجد و حسینیه معظم کاظمیه برگزار شد.

در کنار کاظمیه، سالروز شهادت امام صادق (ع) در مسجد جامع صادقیه، مسجد حجتیه و برخی مناطق دیگر هرات به صورت کاملا با شکوه گرامی‌داشت شد.

سخنرانان با تاکید بر پیگیری سیره معتدل امام صادق (ع) از آن حضرت به عنوان بنیان‌گذار فقه جعفری و شخصیت دلسوز جهان اسلام یاد کردند.

گفته شده در زمان امام صادق هزاران شاگرد در نزد ایشان به فراگیری علوم مختلف پرداختند و هر کدام در زمان شان تبدیل به شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار شدند.

امام ابوحنیفه (ره) رئیس مذهب حنفی که امروزه ملیون‌ها پیرو در سراسر جهان اسلام دارد هم مدتی در نزد امام صادق (ع) به فراگیری علوم پرداخته و از بحر بیکران علم آن حضرت فیض برده است.

عالمان تاکید می‌کنند که امام صادق (ع) با استفاده از فرصت تاریخی در زمان شان، تلاش کرد با بنیان گذاری نهادهای تحصیلی، گستره‌ای اسلام را به کشورهای مختلف برساند و نشست‌های بزرگی با بزرگان مسیح و یهود انجام دهند.

آن حضرت در 25 شوال با زهر مسموم شده و به شهادت رسید.


خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.