ادامه جنایات صهیونست‌ها در غزه؛ آمار شهدای فلسطینی به بیش از 5 هزار رسید

با گذشت دو هفته از درگیری‌ها در غزه، رژیم اسرائیل هم‌چنان مواضع غیرنظامیان را مورد حمله می‌دهد. در اثر حملات این رژیم تا کنون صدها کودک شهید و زخمی شدند و هزاران خانه‌ی مسکونی به شمول برخی مساجد و کلیساها نیز از بین رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، روز گذشته، شنبه 30 میزان، هم‌زمان با نشست قاهره در مورد بحران غزه، حملات نیروهای رژیم اشغالگر بالای مواضع غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری شدت گرفت.

خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری مهیب در اردوگاه جِنین واقع در کرانه باختری خبر داد.

دقایقی بعد منابع محلی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم اشغالگر به مسجد «الانصار» و منزل مجاور آن در اردوگاه جِنین حمله کردند.

سازمان هلال احمر فلسطین در کرانه باختری اعلام کرد که در این حمله جنایتکارانه، ۲ فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد زیادی زخمی شدند.

هم‌چنین اردوگاته جنین، واقع در کرانه باختری نیز مورد حملات شدید نیروهای رژیم اشغالگر واقع شد که در این حمله نیز شماری زیادی شهید و زخمی شده‌اند.

این حملات بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در تاریخ هفتم اکتبر که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به حدود ۵ هزار شهید و بیش از ۱۴ هزار مجروح رسیده است.

هم‌چنین شب گذشته فرودگاه‌های حلب و دمشق در سوریه نیز مورد حملات اسرائیلی‌ها قرار گرفت که گفته می‌شود هردو میدان از کار افتاده است.

با این همه، جهان هم‌چنان جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه را محکوم می‌کنند. از روز گذشته تا کنون صدها هزار نفر در کشورهای مختلف از انگلیس گرفته تا کانادا و ترکیه و ایران بر علیه رژیم غاصب تظاهرات برپا کردند.

سران عرب نیز در نشست قاهره حملات رژیم اسرائیل بالای نوار غزه را محکوم کردند.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.