اداره کار هرات: در 9 ماه، برای 5 هزار تن زمینه کار فراهم کردیم

مسئولان اداره کار و امور اجتماعی هرات می‌گویند که طی 9 ماه گذشته این ارگان برای 5 هزار تن جواز کار توزیع کرده است.

حافظ میرزا محمد ابومنصور، رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: «گرچه چالش بیکاری در هرات بالاست اما بازهم ما توانستیم برای 5 هزار تن جواز کار توزیع کنیم.»

از نظر او، این روند طی 9 ماه گذشته نشان دهنده علاقه‌مندی مردم به آغاز کسب و کارهای جدید است و مسیری برای رشد کسب و کارها در آینده به شمار می‌رود.

وی هم‌چنین تاکید کرد که تلاش دارد زمینه کار را برای مردم در بخش‌های مختلف فراهم کند و در این بخش حکومت مرکزی هم پلان‌های منظمی روی داست دارد.

این مقام محلی هرات علاوه کرد که خوش‌بینی‌ها برای آغاز کار پروژه‌های بزرگ و استخراج معادن وجود دارد و این برای مردم که این روزها بیکار هستند، ارزشمند خواهد بود.

با این حال، باشندگان هرات تاکید می‌کنند که چالش بیکاری هر روزه رو به افزایش است و این روند نگرانی‌های جدی برای مردم به میان آورده است.

محمد، یکی از باشندگان هرات که فارغ‌التحصیل از دانشگاه است می‌گوید: «پیدا نشدن کار مرتبط با رشاته‌ام باعث شده هر روز برای پیدا کردن لقمه نانی به فلکه بیایم.»

او می‌گوید کارگری ساده هم بیشتر روزها میسر نیست و مجبور می‌شود بعد از ساعت‌ها نشستن در روی خیابان، به خانه برگردد.

وی تاکید می‌کند که وضعیت مشابه او را صدها تن در هرات دارند.

فساد در حکومت گذشته و عدم موجودیت زیرساخت‌های محکم باعث شد با سقوط نظام قبلی و وضع تحریم‌ها علیه افغانستان مردم در تگنا قرار بگیرند.

مردم از حکومت فعلی می‌خواهند با در پیش گرفتن سیاست‌های معقول با جهان، زمینه رونق تجارت و کار را در افغانستان فراهم کند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.