استقبال اتحادیه صرافان هرات از ممنوع شدن معامله ارز دیجیتال

ریاست اتحادیه صرافان ولایت هرات می­‌گوید که تبادل ارز دیجیتال در این اتحادیه ممنوع می‌باشد و استفاده­ کنندگان این ارز در چارچوب اتحادیه صرافان هم اجازه فعالیت ندارند.

غلام محمد سهرابی، رئیس اتحادیه صرفان ولایت هرات در گفتگو با خبرگزاری وطن ۲۴، گفت که بر اساس مکتوبی که حدودا سه ماه قبل از سوی امارت اسلامی به این اتحادیه آمده است در آن تبادل ارز دیجیتال از نگاه شرع حرام و استفاده آن هم در اتحادیه صرافان این ولایت  ممنوع اعلام شده است.

آقای سهرابی گفت که  ۱۵ صرافی دراطراف مارکت خراسان، مرکز تبادل اسعار در ولایت هرات و سه صرافی دیگر هم در داخل این مرکز به علت استفاده از ارز دیجیتال توسط نیروهای امارت اسلامی مسدود شدند.

به بیان وی، این تعداد از افراد به شکل غیرقانونی فعالیت داشتند و بعد از ممنوع اعلام شدن تبادل ارز دیجیتال، بازهم در این بخش فعالیت داشتند.

از سویی‌هم، در ولایت هرات سال‌های گذشته شرکت‌های بودند که با استفاده از روش‌هی شبکه‌ای – هرمی اقدام به جمع‌آوری پول از نزد مردم/عمدتا جوانان می‌کردند و از این طریق پول‌های هنگفتی به دست می‌آوردند.

برخی از شرکت‌ها دیجیتالی و بر پایه‌ای استفاده از رمز ارزها بودند و برخی دیگر خرید و فروش کالا، که عمدتا هیچ‌گونه وابستگی قانونی هم‌ نداشتند.

امنیت ملی حکومت پیشین در هرات در اقدامی شماری را در پیوند به جعل و فریب دستگیر کردند و دروازه‌ای این شرکت‌ها را هم قفل زدند.

این روند باعث شد فعالیت این شرکت‌ها در هرات به مرور زمان کاهش پیدا کند و حالا با روی کار آمدن امارت اسلامی نسبتا محو شده است.

حالا شماری از باشندگان ولایت هم از این تصمیم حکومت مبنی بر ممنوع شدن تبادل ارز دیجیتال در معاملات روزانه براز خوشندی می­کنند و تاکید بر قانون‌مند شدن هر شرکتی در هر بخشی دارند.

حبیب اکبری، یکی از باشندگان هرات گفت که در گذشته هم این افراد در این زمینه فعالیت داشتند که سبب اخذ پول­های زیاد به شکل غیرقانونی از نزد مردم شدند.

بسم­الله حنفی، یک تن ازباشندگان ولایت هرات می­گوید که کسانی بدون جواز در تبادل اسعار کار می­کند سبب فریب دادن مردم می­شوند و باید با متخلفین برخورد قانونی صورت گیرند.

در هرات افرادی زیادی یافت می‌شوند که به این شرکت‌ها پول واریز کرده و در بدلش هم چیزی دریافت نکرده‌اند.

آنچه مردم به آن اسرار دارند قانون‌مند شدن نهادهای است که از هر طریقی دست به فعالیت‌های صرافی و یا هم معاملات دیجیتالی می‌زنند.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.