ابتکار جدید فرماندهی امنیه هرات؛ ایجاد سایت برای ثبت گوشی‌های سرقت شده

مسئولان فرماندهی امنیه ولایت هرات همراه با اتحادیه موبایل فروشان این ولایت در ابتکار جدید از ایجاد سایت ثبت گوشی‌های سرقتی خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 –  فرمانده امنیه ولایت هرات در اعلامیه عنوان کرده برای اولین بار در سراسر کشور سایتی برای ثبت و کشف گوشی‌های سرقتی ایجاد شده است.

در این اعلامیه ذکر شده که آمریت کشف جرایم الکترونیکی فرماندهی امنیه ولایت هرات همراه با مسئولان اتحادیه موبایل فروشان این ولایت چندین نشست را برگزار کردند که در نتیجه به ایجاد سایت و اپلیکیشن «همراه» ختم گردید.

گفته شده این سایت به دسترس تمام دکانداران موبایل فروش قرار می‌گیرد و از این طریق از خرید و فروش موبایل‌های مسروقه جلوگیری می‌شود.

با این حال، با وارد شدن به این سایت، مردم و دکاندارن موبایل فروشی با وارد کردن کد IMEL موبایل، می‌توان فهمید موبایل سرقتی می‌باشد و یا نه؛ البته باید گفت گوشی‌های سرقت شده باید در این سایت از سوی ارگان‌های امنیتی ثبت شده باشد.

این کار با همکاری مردم امکان پذیر می‌باشد و هر گاه گوشی فردی توسط سارقان به سرقت رسید، می‌تواند با ارائه مدارک خود به ارگان‌های دولتی گوشی خود را در این سایت به ثبت برساند.

همچنان مردم در پیدا کردن برخی گوشی‌های یافت شده با ادارت دولتی همکاری انجام دهند.

 

لینک سایت در زیر قرار گرفته است……

https://hamrah.af

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.