ابتکار جدید ریاست عمومی ترافیک؛ رنگ تاکسی‌های شهری فیروزه‌ای و رانندگان آن بایومتریک می‌شوند

ریاست عمومی پولیس ترافیک می‎گوید که روند تغیر رنگ تاکسی‌های شهری و ثبت بایومتریک رانندگان آن سر از فردا در مرکز و ولایات کشور شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مسئولان ریاست عمومی پولیس ترافیک کشور طی کنفرانس مطبوعاتی در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که رنگ تمام تاکسی‌های شهری از زرد به فیروزه‌ای تغیر یافته است و به منظور کاهش جرایم، رانندگان آن هم ثبت بایومتریک می‎شوند.

حسیب الله مختار، رئیس عمومی پولس ترافیک کشور بیان کرد این روند سر از فردا ( چهار شنبه، 20 ثور)، در مرکز و ولایات شروع شده و تا سه ماه ادامه خواهد داشت.

آقای مختار تاکید کرد که افرادی که تا ختم زمان مقرر شده این طرزالعمل را اجرا نکند با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به بیان وی، رنگ جدید تاکسی‌ها دارای کود مشخص می‌باشد و در کنوانسیون بین المللی هم ثبت است که قبلا این معیار‌ها وجود نداشت.

او علاوه کرد که در حال حاضر 20 الی 30  فیصد انتقالات در مرکز و ولایات توسط تاکسی‌ها و 70 الی 80 فیصد آن توسط موتر‌های شخصی صورت می‌گیرد که منجر به چالش‌های امنیتی و جنایی در کشور می‌شود.

این در حالی است که در طول چندین سال رنگ زرد به عنوان رنگ تاکسی‌های شهری در کشور انتخاب شده بود؛ اما در کنار تاکسی‌های زرد رنگ، ماشین های شخصی با رنگ‌های مختلف هم مسافرکشی می‌کنند.

مقامات حکومتی هم تاکید بر ارائه خدمات معیاری در بخش‎های مختلف شهری در کشور دارند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.