آغاز کمپاین سراسری پولیو در هرات

مسئولان صحت عامه هرات می‌گویند از فردا کمپاین واکسین پولیو در شهر و ولسوالی‌های هرات آغاز می‌شود.

قابل ذکر است این دور از واکسین پولیو به مدت چهار روز ادامه داشته و قرار است که 650 هزار کودک زیر پنج سال در هرات واکسین شود.

به گزارش سایت خبری وطن24، محمد آصف کبیر، معاون صحت عامه هرات می‌گوید: بهترین راه تطبیق واکسین در شهر و ولسوالی‌ها واکسین خانه به خانه بوده اما در بعضی از ولسوالی‌های این ولایت اجازه واکسین خانه به خانه از طرف مخالفان داده نشده است.

وی از تطبیق نشدن واکسین خانه به خانه در شماری از ولسوالی‌های هرات ابراز نگرانی کرده و می‌گوید شاید در این ولسوالی‌‌‌ها شماری از کودکان به گونه درست واکسین نشوند.

به گفته این مقام صحت عامه هرات در ولسوالی‌های پنج گانه شیندند، گلران، کشک کهنه و کشک رباط‌ سنگی واکسین پولیو خانه به خانه تطبیق نمی‌‌شود.

آقای کبیر افزود در این ولسوالی‌ها باید خانواده‌ها کودکان شان را در مراکز صحی ولسوالی‌ها ببرند تا از واکسین پولیو باز نمانند.

معاون اداره صحت عامه هرات گفت در هیچ یک از ولسوالی‌های این ولایت عدم تطبیق واکسین وجود نداشته و تمام ولسوالی‌ها واکسین به گونه نورمال انجام می‌شود.

در همین حال نوراحمد حیدری، معاون مقام ولایت هرات می‌‌‌گوید: مشکلات امنیتی سر راه این برنامه وجود داشته و مخالفان مسلح دولت از تطبیق واکسین پولیو برای کودکان جلوگیری می‌‌کنند.

او تأکید کرد اداره محلی تلاش دارد که این برنامه را در تمام ولسوالی‌‌‌های این ولایت به گونه درست آن تطبیق شود.

آقای حیدری علاوه کرد در دور قبلی واکسین پولیو 80 درصد از کودکان در هرات واکسین شده بودند.

پزشکان همواره تأکید کردند باید همه کودکان واکسین شوند و نباید هیچ کودکی از این برنامه باز بمانند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.