آغاز کار پروژه تاپی در خاک افغانستان تا چند ماه دیگر

والی هرات با بازدید از مسیر پروژه تاپی در ولایت هرات گفته که طی تفاهم‌ها به وجود آمده میان افغانستان و ترکمنستان کار عملی این پروژه در خاک افغانستان طی شش ماه دیگر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر والی هرات طی خبرنامه‌ای اعلام کرده که “مولوی نور احمد اسلام‌جار، والی ولایت هرات با هیئتی  از منطقه مرزی بین افغانستان و ترکمنستان  از پائپ لاین گاز تاپی بازدید کرد.”

در خبرنامه دفتر رسانه‌های مقام ولایت هرات به نقل از والی هرات نوشته که ترکمنستان آماده است بعد از استملاک زمین فاز اول پروژه تاپی در خاک افغانستان، کارعلمی آن را شروع کند.

والی هرات افزوده: با آمدن هیئت بلند پایه از کشور دوست ترکمنستان در کابل، تفاهم نامه بین دو کشور چند روز پیش به امضاء رسید و استملاک زمین‌های ترکمنستان شش ماه زمان خواهد برد.

به گفته او بعد از آن، کار عملی پروژه تاپی در افغانستان آغاز می‌شود.

چند روز قبل هم مسئولان پروژه تاپی در دیدار با والی هرات گفته که متعهد اند تا کار این پروژه بزرگ را هرچه زودتر آغاز کنند.

به نقل از والی هرات با آغاز کار این پروژه در خاک افغانستان برای حدود 12 هزار تن زمینه کار فراهم خواهد شد.

مسئولان محلی هرات هم تاکید کرده که تلاش می‌کنند تا زمینه کار این پروژه به زودترین فرصت آغاز شود و فرصت شغلی برای باشندگان هرات فراهم شود.

پروژه تاپی یکی از پروژه‌های بزرگ انتقال خط لوله گاز بین چهار کشور آسیایی به شمول افغانستان، هند، ترکمنستان و پاکستان است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.