آغاز به‌کار چهار کارخانه‌ی جدید در شهرک صنعتی هرات

چهار کارخانه‌ی جدید در شهرک صنعتی هرات با سرمایه گذاری حدود 50 میلیون دالر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مسئولان اتاق صنایع و معادن هرات روز گذشته در افتتاحیه نمایشگاه بزرگ افغان – لاجورد که با شعار تولیدات داخلی و خودکفایی برگزار شده بود، خبر از افتتاح این چهار کارخانه به ارزش 50 میلیون دالر دادند.

حمیدالله خادم، رئیس اتاق صنایع و معادن هرات گفت که به‌تازگی چهار کارخانه‌ی صنعتی شامل باتری‌‌سازی، تولید تخم مرغ، تولید پلاستیک گل‌خانه‌ای و تولید کارتن، به ارزش ۵۰ میلیون دالر افتتاح و به‌بهره‌برداری رسیده‌است.

وی ادامه داد که کارخانه تازه تاسیس باطری سازی، بزرگترین کارخانه باطری سازی در سطح کشور به شمار می‌رود که در شهرک صنعتی هرات آغاز به کار کرده است.

از جانبی‌هم، فعالان بخش تجارت و تولید در هرات، در نمایشگاه تحت نام افغان – لاجورد، فرآورده‌ها و تولیدات داخلی شامل قالین، موتورسیکلت، پوشاک، لبنیات، مواد غذایی،‌ وسایل تزیینی، زعفران و دیگر محصولات کشاورزی ولایت هرات و سایر ولایت‌های کشور را به‌نمایش گذاشتند.

رئیس اتاق صنایع ولایت هرات در این باره می‌گوید: «در این نمایش‌گاه، ۱۵۰ غرفه وجود دارد که ۳۰ غرفه‌ی آن مربوط به خانم‌ها می‌باشد. این نمایشگاه قرار است علاوه بر دیروز پنج روز ادامه داشته باشد.

هرساله در هرات نمایشگاه تولیدات داخلی کشور برگزار می‌شود.

این ولایت یکی از قطب‌های اصلی اقتصادی کشور است و این چنین نمایشگاه‌ها در تشویق سرمایه‌گذاران برای روی آوردن به صنعت در افغانستان مفید خواهد بود.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.