آشوب در پاکستان؛ معترضان خشمگین خواستار آزادی عمران خان هستند

به دنبال دستگیری «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان شماری کثیری از هواداران او با حضور در خیابان‌ها به برخی مراکز دولتی و نظامی، هم‌چنان به اعتراض خشونت‌آمیز ادامه می‌دهند.

نخست‌وزیر سابق پاکستان که با چند پرونده قضایی روبروست، روز گذشته هنگام حضور در جلسه دادگاه عالی اسلام‌آباد به منظور بررسی اتهامات فساد مالی بازداشت شد.

خبرگزاری وطن24، بین‌الملل؛ دستگیری آقای خان با واکنش گسترده هواردان وی مواجه بوده و از روز گذشته تا کنون اعتراضات همراه با خشونت در چندین شهر پاکستان از جمله راولپندی ادامه دارد.

شماری از هواداران عمران خان ساختمان رادیوی دولتی پاکستان را آتش زدند. منابع رسانه‌ای از حمله هواداران عمران خان به یک پایگاه نیروی هوایی این کشور در شهرک «میانوالی» خبر دادند.

ارتش پاکستان روز دوشنبه به عمران خان هشدار داده بود از اتهام‌زنی خودداری کند.عمران خان یکی از مقام‌های ارشد ارتش را به تلاش برای ترور خود متهم کرده بود.

«خبرگزاری فرانسه» از برخورد شدید نیروهای امنیتی در پاکستان با معترضان خبر داد. همزمان با آشوب‌های سیاسی در پاکستان ارزش «روپیه» پول رایج این کشور کاهش یافت.

اسد قیصر، رئیس پیشین پارلمان پاکستان هم با حضور در گردهمایی اعتراضی تاکید کرده که تظاهرات آنان تا آزادی عمران خان ادامه دارد.

از جانبی‌هم، گفته شده امروز جلسه دادگاه عمران خان تحت تدابیر شدید امنیتی، در داخل یکی از مجتمع های پولیس پاکستان در شهر اسلام آباد برگزار شده است.

دادستان پرونده خواستار بازداشت عمران خان به مدت ۱۴ روز شده‌ است، اما وکلای مدافع عمران خان، با این درخواست مخالفت کرده‌اند.

عکس: فضای مجازی


خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.