بزرگترین سردخانه میوه و سبزی ولایت فراه افتتاح شد

نخستین سرد خانه معیاری با ظرفیت نگه‌داری 500 تُن میوه‌ و سبزی در مرکز ولایت فراه افتتاح شد.

محمود سلیمانی، استاد دانشگاه فراه و از نظارت‌کنندگان این پروژه به خبرگزاری وطن24 گفت: «کار ساخت این سرد خانه از سه سال پیش آغاز شده و روز پنج‌شنبه، رسما افتتاح شد».

آقای سلیمانی افزود که کار ساخت کامل این سرد خانه 300 هزار دالر آمریکایی هزینه برداشته است که از سوی موسسات خارجی تمویل شده است.

او علاوه کرد که ساخت چنین سرخانه‌ای در فراه بی‌سابقه بوده و این اولین سرد خانه معیاری است که می‌تواند بخش مهم از چالش کشاورزان و باغ‌داران فراه را برطرف کند.

از جانبی‌هم، مسئولان اداره زراعت فراه می‌گویند که آنان کوشیدند که کار ساخت این سردخانه هرچه زودتر به پایان برسد و در فصل گرم و رسیدن میوه‌جات و سبزیجات قابل استفاده باشد.

باغ‌داران و گل‌خانه‌داران فراه هم با استقبال از ساخت این سرد خانه می‌گویند که نبود سردخانه در سال‌های گذشته باعث شده محصولات آنان به قیمت پایین به فروش برسد.

صداقت، باشنده اصلی ولسوالی گلستان می‌گوید: در فصل گرمی هوا محصولات گل‌خانه‌ها برای عرضه به بازار آماده می‌شود اما نبود سردخانه باعث می‌شود بسیار با قیمت ناچیز به فروش برسد.

او ساخت این سردخانه در مرکز فراه را اقدام ارزنده می‌خواند اما تاکید دارد که از این‌گونه سردخانه‌های معیاری، بیشتر ساخته شود.

فراه در غرب در کشور از ولایت‌های زراعتی و نسبتا حاصل خیز است که مردم بخش بزرگ از عایدات شان را از راه کشت و برداشت محصولات زراعتی به دست می‌آورند.

اقدامات این چنینی باعث می‌شود علاقه‌مندی مردم به زراعت بیشتر از گذشته شود.

عکس: آژانس باختر فراه

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.