یک‌صد و چهارمین سالروز استقلال افغانستان؛ سیاسیون بر بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها بروی دختران تاکید کردند

یک‌صد و چهارمین سالروز استرداد استقلال افغانستان از انگلیس درحالی در کشور تجلیل می‌شود که فعالان و بزرگان سیاسی هم‌چنان بر باز شدن مکاتب و دانشگاه‌ها بروی دختران تاکید دارند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، امروز شنبه، 28 اسد مصادف است با سالروز استرداد استقلال افغانستان از انگلیس؛ روز که مردم افغانستان از هرگوشه و کنار برای بیرون راندن انگلیسی‌ها از سرزمین شان یک‌جا و یک‌پارچه تلاش کردند.

بزرگان و فعالان افغانستان ضمن تبریکی این روز، از حکومت سرپرست خواستند تا زمینه بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها رال برای دختران فراهم کند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در پیام که در صفحه تویترش به نشر رسانده، آمده: «تمام مردم کشور در قسمت آموزش فرزندان شان اعم از دختران و پسران از هیچ‌گونه سعی و تلاش دریغ نورزند».

او از حکومت خواسته تا زمینه بازگشت دختران را به مراکز و نهادهای تحصیلی فراهم کند.

مسئولان حکومت سرپرست نیز در محفلی که به مناسبت 28 اسد در کابل برگزار شده، این روز را گرامی‌داشت کردند.

این محفل امروز، شنبه در مقر وزارت دفاع ملی برگزار شده است.

مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع در این محفل که هم‌اکنون در حال برگزاری است گفت تلاش می‌کند تا افغانستان بار دیگر به سمت جنگ و تاریکی سوق داده نشود.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر گفت جهان این را درک کرده است که جز تعامل با آنان گزینه‌ی دیگری ندارد.

او از تعامل خوب با همسایه‌ها سخن گفت و حل مشکل حق‌آبه با ایران از راه مذاکره را نشانه‌ی تعامل خوب کابل با همسایگان یادکرد.

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله نیز در  این محفل، نقش علمای دین را در جهاد و مبارزه علیه اشغالگران مهم خواند و افزود که رهبری خوبی آنان بود که افغانستان به استقلال دست‌یافت.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.