گفتگوی آنلاین مقامات مرکز و مسئولان اتاق تجارت هرات جهت رفع چالش‌های اقتصادی و حمایت از سکتور خصوصی

اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات می‌گوید بخاطر بررسی و برداشتن چالش‌های فراه راه تاجران و سرمایه گذاران، نشست آنلاین با حضور معاون رئیس الوزرای کشور و دیگر مقامات مرکزی کشور راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر رسانه‌ای اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات در خبرنامه اعلام کرده: نشست آنلاین با حضورعبدالسلام حنفی معاون رییس‌الوزرا، سرپرست وزارت تجارت، اعضای رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، رییس و رهبری اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات، قندهار و بلخ، شاروال ولایت کابل و شماری از تاجران واردکننده و صادرکننده به منظور بهتر شدن وضعیت تجارت و ایجاد سهولت برای شهروندان راه‌اندازی شد.

در خبرنامه این نهاد آمده که یونس قاضی‌زاده، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات از کاهش واردات از بندرهای تجارتی این ولایت گفت و افزود که نیاز است تا یک میکانیزمِ بخاطر تسریع بخشیدن به روند واردات روی دست گرفته شود.

در خبرنامه افزوده شده که رئیس اتاق تجارت اضافه کرده که “بدلیل مسدود بودن بانک‌ها، بازرگانان نمی‌توانند پول خویش را به بیرون از افغانستان انتقال دهند تا کالاهای وارداتی و مواد سوختی تهیه کنند.”

به گفته او اگر روندِ روی دست گرفته شود تا پول به صورت فیزیکی با تضمین اینکه بجای آن کالا، وارد افغانستان گردد اندکِ از مشکلات مرفوع خواهد شد.

در این خبرنامه آمده که آقای قاضی‌زاده گفت در حال حاضر امنیت به افغانستان برگشته و باید فراخوان داده شود که دیگر تاجران هم از خارج از کشور برگردند و سرمایه گذاری در افغانستان بیشتر شود.

در این خبرنامه افزوده شده که مولوی عبدالسلام حنفی، معاون رئیس الوزرای کشور اطمینان داده که سکتور خصوصی در کنار تاجران و سرمایه گذاران است.

به گفته او تلاش شود بین تاجران رقابت سالم باشد و مردم از رقابت ناسالم آنان ضربه نبینند.

این درحالیست که در هفته‌های اخیر قیمت‌ها در بازارهای هرات افزایش چشم‌گیری داشته و مردم نگران این وضعیت هستند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.