گزارش‌های دو پهلو از حوادث، رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی سر در گم کرده

وزیراحمد انوری، مسئول رادیو حنظله بادغیس به خبرگزاری وطن24 گفت: این نشست روز گذشته پیرامون این دو موضوع برگزار شد و حاضران در آن، پیرامون حوادث اخیر این ولایت صحبت کردند.

وی ادامه داد مهم‌ترین بحث مطرح شده در نشست، خبر کشته شدن افراد ملکی در ولسوالی مقر این ولایت بود که سه شب پیش رخ داده بود.

مسئول رادیو حنظله بادغیس تصریح کرد که برخی گزارش‌ها کشتار افراد ملکی را به بمباران هوایی دولت نسبت داده‌اند اما دولت و برخی اعضای شورای ولایتی گفته‌اند انفجار ماین دست ساز یک فرمانده طالبان سبب جان باختن اعضای خانواده وی شده است.

انوری گفته این موضوع هنوز هم برای رسانه‌ها و خبرنگاران مشخص نشده و آنان را در اطلاع‌رسانی این رویداد برای مردم دچار سر در گمی کرده است.

او همچنین اشاره کرد پیش از این بنا به تهدیدات امنیتی، از ساعت پنج عصر تا پنج صبح خدمات مخابراتی در بادغیس قطع بود اما حالا از ساعت دو پس از چاشت شبکه‌ها قطع می‌شوند.

این خبرنگار یاد آور شد که طالبان هر طوری که خواسته باشد برای شرکت‌های مخابراتی ساعت کاری معین می‌کنند و این شبکه‌ها هم به دلیل هراس از آسیب دیدن پایه‌های مخابراتی خود ناچار به اطاعت هستند.

انوری افزود در این میان دولت هیچ نقشی ندارد.

در همین حال نجم‌الدین برهانی، سخنگوی والی بادغیس می‌گوید تمام گزارش‌هایی که اداره محلی این ولایت دریافت کرده حکایت از آن دارد که کشته شدن غیر نظامیان به دنبال انفجار ماین دست ساز یک فرمانده طالبان به نام “ملا داوود” بوده است.

وی گفت هم شورای نظامی ولسوالی مقر و هم شورای نظامی ولایت این چنین گزارش کرده‌اند و خلاف آن به اداره محلی نرسیده است.

برهانی تاکید کرد که حمله هوایی هم در همان محل رخ داده اما در فاصله زمانی متفاوت، به همین دلیل تلفات به بمباران هوایی نسبت داده شده است.

گفته شده بود در این حمله هوایی، هفت عضو طالبان جان خود را از دست دادند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.