گروه‌های خارجی و داخلی وجود دارند که به روند صلح افغانستان می‌خواهند آسیب برسانند

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که حلقات خرابکار داخلی و بیرونی تلاش می‌کنند به روند صلح این کشور آسیب برسانند.

آقای خلیل‌زاد با اشاره به حمله به کارمندان لوی سارنوالی افغانستان گفته که این سارنوالان روند رهایی زندانیان طالبان را تسهیل می‌کردند.

زلمی خلیل‌زاد، کشته شدن پنج سارنوال افغان در ولسوالی ده سبز کابل را مرتبط با روند صلح این کشور می‌داند.

آقای خلیلزاد روز سه‌شنبه (۲۳ جون) در صفحه تویتر خود نوشت که “امریکا حمله به کارمندان لوی سارنوالی را که روند صلح را تسهیل می‌کردند، به شدت نکوهش می‌کند و این حمله از سوی دشمنان صلح انجام شده‌است.”

زلمی خلیل‌زاد گفته “آنچه را ما در باره این حمله می‌دانیم، واضح می‌سازد و آن این که حلقات خرابکار داخلی و بیرونی تلاش می‌کنند که به روند صلح آسیب برسانند و آن را به تأخیر بیندازند.”

آقای خلیل‌زاد در حالی حمله به سارنوالان را مرتبط به روند صلح می‌داند که پیش از این رادیو آزادی به مدارکی دست یافته بود که نشان می‌داد در فهرستی‌که طالبان از زندانیان خود به حکومت افغانستان داده، نام‌های ده‌ها زندانی‌که محکوم به ارتکاب جرایم جنایی شده‌اند، نیز دیده می‌شود.

بر اساس این مدارک، نزدیک به صد زندانی که افراد طالبان نیستند و به جرم قتل، قاچاق و تجاوز جنسی محبوس هستند، مشمول این فهرست هستند.

طالبان نیز پیش از این پذیرفته‌اند، این افراد در فهرست زندانیانی‌که باید از سوی حکومت افغانستان آزاد شوند، شامل هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.