کوه‌ها و مردم پُرچمن فراه به طالبان راه ندادند

از میان ولسوالی‌های نُه‌گانه ولایت فراه تنها یک ولسوالی پرچمن در فاصله نزدیک به 300 کیلومتری مرکز شهر تا کنون در کنترل دولت است.
منابع محلی در این ولایت می‌گویند مردم برای مقابله با طالبان در این ولسوالی با هزینه شخصی شان مهمات و تجهیزات جنگی خریده و دولت تا کنون کمکی قابل توجهی به آنان نکرده است.

همایون شهید زاده، عضو شورای ملی به سایت خبری وطن24 گفت: مردم برای دفاع از خود شان و مقابله علیه حملات طالبان تجهیزات جنگی از پول شخصی شان خریده‌اند.

او می‌گوید کمک‌های دولت به باشندگان این ولسوالی ناچیز بوده و مقاومت مردم پرجمن تا کنون از شجاعت خود آنان بوده است.

وی ادامه می‌دهد ولسوالی پرچمن از ولسوالی‌های مهم و استراتژیکی فراه است که سرحد با چند ولایت دیگر کشور دارد.

شهیزاده می‌افزاید رویکرد فعلی دولت در قبال این ولسوالی خطر از دست رفتن این منطقه مهم را بلند کرده است.

از سوی هم شاه محمود نعیمی عضو شورای ولایتی فراه در گفتگو با خبرگزاری جمهور گفته بود: پرچمن هم به لحاظ موقعیت و هم به لحاظ اتحاد و شکل‌گیری گروه مقاومت مردمی یک منطقه مهم برای فراه است.

وی می‌افزاید رفت و آمدها به این منطقه به علت دوری راه از مرکز شهر اندک است و این مساله می‌تواند ارسال مهمات و تجهیزات جنگی را هم سخت‌تر کند.

با این حال، فاروق حضرتی، سخنگوی پولیس فراه می‌گوید: نیروهای امنیتی در کنار خیزش‌های مردمی آماد‌گی کامل برای مقابله با طالبان در ولسوالی پرچمن دارند.

او علاوه می‌کند مسیر زمینی به این ولسوالی به علت دوری راه بند است و در حال حاضر اکمالات و تجهیزات کافی به این منطقه رسیده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.