کرونا مانع بازگشت مریضان از هند شد

به‌خاطر لغو پروازها میان افغانستان و چند کشور از جمله هند و پاکستان به دلیل کرونا، تعدادی از بیمارانی که برای درمان به این کشورها سفر کرده‌اند گیر مانده‌اند و بازگشت‌شان با مشکل مواجه شده است.

بیشتر مسافران افغان در هند بیماران و همراهانشان هستند که برای درمان به این کشور رفته‌اند، با لغو پروازها میان دو کشور با چالش‌های جدی بازگشت رو‌به‌رو شده‌اند

در پی شیوع ویروس کرونا، اداره هوانوردی افغانستان می‌گوید در دو هفته اخیر حدود 70 درصد در پروازهای شرکت‌های داخلی افغانستان به کشورهای خارجی از جمله هند و 50 درصد در پروازهای شرکت‌های خارجی به افغانستان کاهش یافته است.

قاسم وفایی زاده، رییس اداره هوانوردی افغانستان، روز گذشته گفت: که در صورت گسترش شیوع ویروس کرونا، امکان دارد سطح پروازها تا 90 درصد کاهش یابد.

آقای وفایی‌زاده می‌گوید به همین دلیل در دو هفته گذشته دو شرکت هوایی داخلی حدود 18 میلیون دالر ضرر کرده‌اند.

او اضافه کرد که اداره هوانوردی ملکی نیز به دلیل کم شدن پروازهای عبوری از فضای افغانستان حدود پنج میلیون دالر زیانمند شده‌اند.

به گفته آقای وفایی زاده پروازهای داخلی نیز به ولایات هرات و بلخ کاهش یافته است.

هند در قدم اول مقصد اصلی مسافران افغان برای درمان است. با توجه به بازار گرم دارو و درمان کشور هند، روزانه ده‌ها افغان به منظور درمان به این کشور سفر می‌کنند.

در کنار آن براساس آخرین آمار موجود حدود 16هزار دانشجوی افغان در هند مشغول تحصیل هستند و تاکنون حدود 60 هزار دانشجوی افغان از دانشگاه‌های هند فارغ‌التحصیل شده‌اند. شمار زیادی از این دانشجویان میان کابل و دهلی در رفت و آمد هستند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.