کرونا تیشه به ریشه اقتصاد غور زده است

برخی از منابع در غور از بالا رفتن نرخ مواد غذایی و گسترش دامنه فقر و بیکاری در این ولایت ابراز نگرانی می کنند.

بصیر احمد قادری عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: “با شیوع ویروس کرونا قیمت مواد غذایی و بیکاری در ولایت غور افزایش پیدا کرده اند که این وضعیت زندگی را برای مردم در این ولایت با چالش بزرگ مواجه ساخته است”.

او می گوید بهای مواد خوراکی در غور به یک و نیم برابر و حتی بیشتر از آن افزایش پیدا کرده و در کنار این معضل، کمبود مواد غذایی و نبود آن در بازار هم از مشکلات عمده به شمار می رود.

آقای قادری علاوه می کند منابع سرمایه گذاری و ایجاد فرصت های شغلی از سوی سرمایه گذاران در ولایت غور اندک بوده که این امر نشان دهنده نبود حمایت دولت از این افراد جهت کار آفرینی و مهیا ساختن فرصت های شغلی می باشد.

وی در اخیر تاکید می کند اداره محلی ولایت غور باید با تلاش زیاد و جذب نهادهای سرمایه گذار، شرایط بیکاری را مهار و دامنه گسترش فقر را در این ولایت ریشه کن کند.

با این حال عارف عابر سخنگوی والی غور می گوید: “با شیوع ویروس کرونا در ولایت غور و با وجود تلاش های اداره محلی این ولایت در راستای ایجاد فرصت های شغلی و جذب پروژه های خارجی باز هم کار چشم گیری صورت نگرفته است”.

وی می گوید اداره محلی ولایت غور در راستای حمایت از دهاقین و تولیدات داخلی ولایت غور تلاش هایی انجام داده اما شیوع ویروس کرونا باعث مختل شدن این برنامه ها و توقف پروژه های انکشافی شده است.

آقای عابر علاوه می کند در کنار معضل کرونا، نبود امنیت کافی در شاهراه ها و ولسوالی های دورتر از مرکز چالش بیکاری و رکود اقتصادی را در ولایت غور افزایش داده است.

ولایت غور از ولایت های نا امن و کوهستانی افغانستان بوده که توجه دولت نسبت به انکشاف و امنیت آن کم رنگ می باشد.

مقامات غور پیش از این بارها صدای اعتراض شان را نسبت به کمبود کار و ساخت و ساز در ولایت بلند کرده بودند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.