چراغ‌های رهنمای ترافیک در ولایت هرات دوباره فعال می‌شود

مسئولان شهرداری ولایت هرات از آغاز ترمیم چراغ‌های ترافیکی برای نظم شهری بهتر، رفع و پایین آمدن حوادث ترافیکی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد جاوید مایار، رئیس حکومت داری شهرداری هرات گفت: «پروژه نصب و ترمیم چراغ های ترافیکی در نقاط مختلف آغاز شده است.»

او بیان کرد که کار ترمیم چراغ‌های ترافیکی حدود دو میلیون افغانی هزینه برداشته است و از سوی اداره شهرداری هرات پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد که فعال شدن چراغ های ترافیکی باعث نظم شهری و کاهش واقعات ترافیکی خواهد شد.

در ادامه، آقای مایار از مردم خواست که قوانین ترافیکی را رعایت کنند وگرنه با تخطی از قوانین ترافیکی توسط کارمندان ترافیک جریمه و طبق قانون برخورد با آنان برخورد خواهد شد.

از سویی هم، خان‌آقا اچکزی، آمر تاسیسات مدیریت ترافیک هرات گفت: «نصب چراغ های ترافیکی سبب کاهش واقعات ترافیکی، بالا رفتن سطح فرهنگ شهر نشینی و ایجاد سهولت برای رانندگان هنگام رانندگی می‌شود.»

وی از رانندگان هرات خواست تا خود را با تمامی قوانین ترافیکی عیار سازند و هنگام رانندگی تمامی اشارات و علائم ترافیکی را مد نظر بگیرند.

او خاطر نشان ساخت که در هر چهار راهی، حدود چهار پولیس ترافیک موظف هستند که نصب چراغ های ترافیکی مانند این است که چهار پولیس دیگر به آنان افزوده شده است.

در همین حال شهروندان اقدام شهرداری هرات و مدیریت ترافیک استقبال کردند.

آنان گفته‌اند با راه اندازی مجدد چراغ‌ها رهنمای ترافیک، باعث کاهش حادثات و همچنین کاهش شلوغی و ترافیک در سطح شهر خواهد شد.

این درحالی است که ولایت هرات از ولایات پرجمعیت و پر ازدحام در غرب کشور می باشد که به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی رانندگان سالانه آمار قابل ملاحظه ای از حادثات ترافیکی در شفاخانه حوزوی هرات به ثبت می‌رسد.

همچنین با نبود چراغ‌های ترافیکی باعث برخی مشکلات از جمله شلوغی و ترافیک در چهار راه‌های مختلف شهر به وجود آید.

راه‌اندازی دوباره پیش بینی شده که معظل ترافیک تا اندازه‌ای در هرات حل گردد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.