پیکر قربانیان حادثه انفجاری جبرئیل هرات به خاک سپرده شد/مسئولیت حمله را داعش به عهده گرفت

پیکر جان باختگان حادثه انفجاری جبرئیل هرات بعد از ظهر روز گذشته طی مراسمی و با حضور شماری زیادی از باشندگان، علمای دین و بازماندگان قربانیان این حادثه تشییع شد.
به گزارش خبرگزاری وطن24، پیکر سه تن از جان باختگان حادثه انفجاری جرئیل هرات بعد از ظهر روز گذشته (13 حمل) و با حضور علمای دین و جمع زیادی از باشندگان این منطقه تشییع شد.
عالمان دین و باشندگان جبرئیل هرات گفته‌اند که حکومت باید با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر از ادامه این حملات خون‌بار علیه غیر نظامیان جلوگیری کند.
به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نسیم بصیر، این حادثات در شرایط فعلی فاصلۀ بین دولت و ملت را افزایش می‌دهد و تنها امید باقی مانده در دل آنان را هم از بین می‌برد.
به گفته این عالم دین مردم آماده هرگونه همکاری در بخش تامین امنیت هستند و حکومت باید در این زمینه اقدامات عملی انجام دهد و از نیروی مردمی در تامین امنیت کمک بگیرد.
از جانبی‌هم، حجت‌الاسلام محمد اکبری، رئیس شورای علمای جبرئیل هرات گفت که در عقب این حملات دستان کسانی قرار دارد که وحدت مردم افغانستان را نشانه گرفته است.
به گفته آقای اکبری، مردم مسلمان افغانستان همواره در وحدت بین هم زبان‌زد جهانیان بوده و هیچ‌گاه این دسایس باعث ایجاد نفاق و شکاف مذهبی در بین آنان نخواهد شد.
این عالم دین هدف اصلی از این حملات را متشنج ساختن اوضاع امنیتی از سوی دشمنان مردم افغانستان عنوان کرده و گفته که در شرایط فعلی وظیفه حکومت هم سنگین است.
همچنین، فعالان و باشندگان جبرئیل هرات خواستار توجه بیشتر مسئولان محلی به خانواده‌های شهدا شده اند.
این درحالی است که در حمله انفجاری شهرک جبرئیل چهار تن جان باخته و 25 تن دیگر زخم برداشتند.
با این حال، گروه تروریستی داعش با پخش اعلامیه صبح امروز یکشنه (14 حمل) مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.