پولیس هرات 31 تن مواد مخدر را به آتش کشاند

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی فرماندهی پولیس هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: در مراسم سوزاندن این مقدار مواد، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله، معاون والی هرات و رئیس محکمه استیناف مرکزی عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر حضور داشتنند.

به بیان وی، مواد مخدر سوزانده شده 31 تُن و شامل هیروئین، چرس، تریاک، مشروبات الکلی و مواد کیمیاوی جامد و مایع بود.

ولی‌زاده اشاره کرد که در جریان سوزاندن 31 تن مواد مخدر، محمدهاشم اورتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله گفت مواد مخدر تنها یک معضل ملی نیست و ابعاد فراملی هم دارد پس شرکای بین المللی افغانستان در این راستا باید مبارزه مشترک را دوشادوش افغان‌ها آغاز کنند.

او از پاسوال امین الله امرخیل، فرمانده پولیس هرات به دلیل دستگیری قاچاقبران مواد مخدر و تأمین امنیت این ولایت قدردانی کرد و بر ریشه کن ساختن این مواد تاکید کرد.

در ادامه غلام داود هاشمی، معاون والی هرات هم تلاش کارمندان بخش مبارزه با مواد مخدر فرماندهی پولیس این ولایت برای کشف و ضبط محموله‌های بزرگ و کوچک این مواد و قاچاقبران بزرگ و پرچون فروشان آن را قابل قدر عنوان کرد.

 ولی‌زاده گفت: محمد نجیم حمیدی، رئیس محکمه استیناف مرکزی عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر هم از پیگیری 300 پرونده قضایای مرتبط با قاچاق عمده این مواد که بیشتر آنها از ولایت هرات هستند، خبر داد.

او با اشاره به این موضوع گفت در سال‌های اخیر بیشترین دستاوردها در زمینه کشف و ضبط محموله‌ها و دستگیری افراد مرتبط با آنان را در سطح کشور، پولیس ولایت هرات داشته است.

گفتنی است مواد مخدر یادشده سال گذشته از سوی پولیس هرات ضبط و در انبار نگه‌داری می‌شد و امروز با حضور هیئت بلندپایه سوزانده شد.

 

آلبوم عکس را در زیر مشاهده کنید:

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.