پوتین: پوتین: شاهد خیانت داخلی هستیم/ عاملان شورش مسلحانه مجازات سخت می‌شوند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به شورش نظامی نیروهای واگنر، تاکید کرد که سازماندهندگان این شورش مجازات و از روسیه دفاع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، نیروهای واگنر با ادعای حمله هوایی نیروهای ارتش روسیه بر موضعش، از جبهات اوکراین خارج شده به سمت روسیه روانه شده‌اند. پریگوژین، رئیس گروه واگنر گفته که شهر روستوف در جنوب روسیه را تصرف کرده و در صورت عدم تسلیمی وزیر دفاع به سمت مسکو پیش‌روی خواهد کرد.

با این حال، پوتین دقایقی قبل در سخنرانی تلویزیونی گفت: «روسیه در حال مبارزه سخت برای آینده خود است، تمام ماشین نظامی و اطلاعاتی غرب علیه روسیه است. اکنون سرنوشت مردم ما در حال تعیین شدن است و اتحاد همه نیروها لازم است، ما باید هرگونه درگیری را کنار بگذاریم».

به بیان پوتین، مبارزان واگنر که در عملیات ویژه می‌جنگند قهرمان نامیده می شوند و کسانی که شورش را سازماندهی کردند به نام و بزرگی آنها خیانت کردند. هر کس عمداً در راه خیانت، سیاه نمایی و تدارک قیام مسلحانه قرار گیرد، به مجازاتی اجتناب ناپذیر خواهد رسید.

نیروهای مسلح روسیه دستور لازم برای مقابله با کسانی که شورش مسلحانه را سازماندهی کردند، دریافت کرده‌اند.

وی در اخیر تاکید کرده که «من به عنوان یک شهروند روسیه، همه چیز را برای دفاع از کشورم انجام خواهم داد. اقدامات قاطعی از جمله در مورد وضعیت روستوف انجام خواهد شد».

وزارت دفاع روسیه هم در بیانه‌ای خطاب به نیروهای واگنر گفته «شما در ماجراجویی جنایتکارانه پریگوژین فریب خوردید و در یک شورش مسلحانه شرکت کرده‌اید».

اعضای گروه واگنر برای تضمین بازگشت خود به نقاط استقرار دائمی خود درخواست کمک کردند. ما برای تضمین بازگشت تعدادی از نیروهای واگنر به نقاط استقرارشان کمک کرده‌ایم و امنیت همه را تضمین خواهیم کرد. محتاط باشید و در اسرع وقت با نمایندگان وزارت دفاع روسیه یا سازمان‌های مجری قانون تماس بگیرید.»

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.