پروژه رشد زراعت و بازاریابی محصولات کشاورزی در فراه آغاز شد

این پروژه قرار است با تطبیق برنامه‌های خود به رشد و انکشاف زراعت فراه کمک کرده و برای بسته‌بندی و بازاریابی فرآورده‌های کشاورزی با دهقانان همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در خبرنامه دفتر والی فراه نوشته شده، شماری از مقام‌های محلی، هیئت اعزامی از کابل و برخی از گلخانه‌داران و زنان این ولایت در مراسم معرفی پروژه “سی بارد” حضور داشتند.

حشمت‌الله اعلمزی، عضو هیئت اعزامی دفتر سی‌ بارد از کابل در مورد برنامه‌های انکشافی برای رشد زراعت صحبت کرد و اشاره کرد قرار است این موسسه با اجرای پروژه‌ای، در راستای بازاریابی محصولات زراعتی و رشد اقتصادی کشاورزان فراه همکاری و فعالیت کند.

رئیسان اداره‌های زراعت و اقتصاد فراه هم فعالیت‌های این موسسه را موثر خواندند و گفتند که قرار است برای بهبود وضعیت دهقانان فراه، کمک‌های مالی را به آنان اختصاص دهد.

مشکل نبود بازار مناسب برای فروش محصولات زراعتی فراه یکی از معضلات عمده این ولایت به شمار می‌آید.

همه ساله صدها تُن فرآورده زراعتی به علت نبود بازار فروش و سردخانه، با قیمت بسیار ناچیز فروخته می‌شوند و یا هم روی دست دهقانان می‌مانند.

مسعود بختور، معاون والی فراه تاکید می‌کند که دفتر سی بارد باید تلاش کند تا محصولات با کیفیت این ولایت را در سطح ملی و بین‌المللی مطرح کند.

فراه نسبت به بسیاری از ولایات کشور محصولات زراعتی و گلخانه‌ای بیشتری را تولید می‌کند و ظرفیت آن را دارد تا فرآورده‌های خود را عرضه بازارهای ملی و بین‌المللی کند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.