ویرانی وسیع سیلاب در غور؛ آمار ابتدایی خسارات به چندین میلیون افغانی می‌رسد

مسئولان محلی غور می‌گویند که خسارات وارده به مردم در این ولایت بلند است و اقتصاد خانواده‌های متضرر را فلج کرده است.

مولوی محمد حماس، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ غور به خبرگزاری وطن24 می‌گوید که سروی‌های از مناطق مختلف «سیل‌زده» صورت گرفته و طبق بررسی‌های اولیه تنها در فیرکزوه، خسارات بالای چند میلیون افغانی می‌رسد.

او می‌گوید بررسی و بازدید از مناطق سیلاب زده با حضور مسئولان محلی، خبرنگاران و دیگر نهادها ادامه دارد.

وی ادامه می‌دهد که مردم نیازمند کمک‌های فوری‌اند و از موسسات «می‌خواهیم آنان را همکاری کنند.»

از جانبی‌هم، در خبرنامه مقام ولایت غور آمده که مولوی مظلوم‌یار، با رهبری یک تیم نظارتی به ولسوالی‌های پسابند و تیوره رفته و خسارات را بررسی کرده است.

به‌گفته مولوی مظلوم‌یار، در اثر سیلاب‌ها اکثریت روستا‌های ولسوالی‌های پسابند و تیوره خسارت دیده و مردم با مشکلات جدی روبرو شده‌اند.

وی علاوه کرده که در این سیلاب‌ها اکثریت زمین‌های زراعتی، کانال‌های آب گردان، اشجار، مواشی و منازل مسکونی مردم از بین رفته یا تخریب شده‌اند.

او افزوده که به زودی آمار نهایی خسارات بررسی و اعلان می‌شود.

از سویی‌هم، باشنده‌گان مناطق آسیب پذیر از سیلاب‌ها می‌گویند: «تمام دار و ندار شان را سیلاب‌‌ها از بین برد و به مشکلات جدی فروانی دست و پنجه نرم می‌کنند آنان از امارت اسلامی و اداره محلی غور می‌خواهند که به مشکلات شان هرچه عاجل رسیدگی شود».

باشندگان روستای مدرسه فیروزکوه می‌گویند که نیاز فوری به حمایت امارت اسلامی و موسسات دارند و در وضعیت فعلی تمامی اموال شان تقریبا از بین رفته است.

این درحالی است که علاوه بر خسارات فراوان سیلاب در غور، شش تن به شمول زنان و کودکان طعمه سیلاب شده و جان باختند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.