ولیعهد بحرین «طوفان‌الاقصی» را محکوم کرد/شمار شهدای غزه به 12 هزار نفر رسید

در میانه‌ای بحران جنگ در غزه و کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان از سوی ارتش رژیم صهیونستی، ولی‌عهد بحرین در اظهاراتی حمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را «وحشیانه» خواند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 – بین‌الملل، «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین این گفته‌ها را شامگاه روز جمعه در برنامه‌ای ابراز کرده است.

او گفته: «صحبت کردن درباره اوضاع غزه دشوار است؛ اما نمی‌تواند سخت‌تر از زندگی تحت حملات پیوسته به غزه باشد. قرآن کریم و تورات و تمام کتاب‌های آسمانی کشتار غیرنظامیان و بی‌گناهان را حرام کرده‌اند.

به نظر من هر دو طرف به این آموزه‌ها پایبند نبوده‌اند، به همین دلیل من بر این باورم که می‌بایست هر دو طرف را محکوم کنیم. من به صراحت حماس را محکوم می‌کنم».

سلمان بن حمد آل خلیفه در بخش دیگری اضافه کرد: «حمله هفتم اکتبر وحشیانه، وحشتناک و کورکورانه بود. آن‌ها زنان و کودکان و سالمندان را کشتند».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ میزان) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات تاریخی‌ترین عملیات جنبش مقاومت علیه 75 سال جنایت صهیونست‌ها بود که با موفقیت گسترده‌ای همراه شد. این حمله برای اولین بار ادعای رژیم غاصب اسرائیل مبنی بر توان بالای نظامی و داشتن سیستم قوی اطلاعاتی را برهم زد.

«محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی حماس علت آغاز این عملیات را واکنش به جنایات‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به‌ویژه در مسجد الاقصی اعلام کرد.

از زمان آغاز عملیات تا کنون که بیش از 40 روز می‌گذرد. تنها پاسخ صهیونست‌ها به حملات مقاومت فلسطین، کشتار زنان و کودکان و بم‌باران مکتب، شفاخانه و قطع واردات سوخت و دارو به نواز غزه بوده است.

با این حال، حمایت افکار عمومی جهان از مردم مظلوم فلسطین نیز هر روز گسترده شده و میلیون‌ها تن در سراسر جهان در حمایت از مردم غزه دست به راه‌پیمایی اعتراضی زدند/می‌زنند.

این راه‌پیمایی‌ها حتی به کاخ سفید و نزدیکی منزل جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز رسیده است و هر روز در حال گسترده شدن است.

در تصویر ولیعهد بحرین «سلمان بن حمد آل خلیفه». او به طور صریح از رژیم اسرائیل حمایت کرده است.

تلفات بلند غیرنظامیان

در چهل‌ودومین روز درگیری بین حماس و رژیم غاصب، آمار شهدای غزه به 12 هزار تن رسیده است. از این جمع دست‌کم پنج هزار تن آن شامل کودکان و نوزادان فلسطینی است که به طور فجیعی در حملات وحشیانه رژیم صهیونستی شهید شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد «بیش از ۱۲ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده‌اند که ۵ هزار نفر آنها کودک و ۳۳۰۰ نفر زن هستند.»

از سویی‌هم، حملات صهیونست‌ها به کرانه باختری و در اوردگاه جنین نیز تلفاتی بلندی برجای گذاشته و باعث شهادت دهها تن شده است.

در خان یونس و بیت‌حانون و برخی مناطق دیگر نیز حملات صهیونست‌ها بی‌امان ادامه دارد. صهیونست‌ها از بم‌های غیرقانونی و با تخریب بالا استفاده می‌کنند.

ناکامی صهیونست‌ها در جنگ زمینی

با وجود تبلیغات گسترده صهیونست‌ها از حمله زمینی به نوار غزه و از بین بردن کامل جنبش مقاومت حماس، این رژیم هم‌چنان سرگردان و سرخورده مانده است.

با این حال، سخنگوی حماس از وارد کردن تلفات و خسارات جدی به نیروهای این رژیم خبر می‌دهد.

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- گفت که طی چهار روز گذشته نیروهای حماس موفق به از کار انداختن ۶۲ موتر  نظامی اسرائیل شده‌اند.

وی اضافه کرد مبارزان گردان‌های القسام دیروز موفق به تخریب ساختمانی در بیت حانون شده‌اند که نیروهای ویژه اسرائیل در آن تجمع کرده بودند.

ابوعبیده اضافه کرد مبارزان حماس در میدان هستند و از خیابانی به خیابان دیگر نیروها و موترهای دشمن را دنبال می‌کنند.

این درحالی است که نیروهای اسرائیلی با محاصره شفاخانه و دیگر مکان‌های عمومی در تلاش پیدا کردن تونل‌های حماس‌اند.

تا کنون دست‌کم 50 سرباز این رژیم نیز به هلاکت رسیده‌اند و هم‌چنان خبری از موفقیت رژیم در نوار غزه وجود ندارد.

از جانبی‌هم، در گزارشی که از سوی رسانه‌های بین‌المللی منتشر شده گفته شده دست‌کم 20 فیصد تانک‌های ارزشمند نظامی رژیم اسرائیل در نوار غزه از بین رفته است.

 

حملات حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم اسرائیل

هم‌زمان با درگیری در نوار غزه، حملات حزب‌الله لبنان نیز به مقر نیروهای این رژیم هم‌چنان ادامه دارد. در بیست و چهار ساعت گذشته حزب‌الله از ضربات دقیق به چندین پایگاه امنیتی این رژیم خبر داده و گفته که برخورد به هدف دقیق بوده است.

در این حملات چندین نظامی صهیونستی زخمی شده‌اند.

از سویی‌هم، انصارالله یمن نیز اعلام کرده که بدون تردید کشتی‌های اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهد و موجی از حملات موشکی را نیز بالای شهرهای اسرائیل انجام داده است و این روند ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.