وزارت صحت عامه کشور اولین واقعه مثبت کرونا را در هرات تائید کرد

به گزارش خبرگزاری وطن24، در کنفرانس خبری لحظاتی پیش که داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور برگزار شد، وی این خبر را تائید کرد و بیان داشت که آزمایشات این فرد در لابراتوارهای این وزارت مثبت نشان داده شده است.

وی اما گفت که فرد مبتلا هم اکنون در وضعیت عادی به سر می‌برد و هیچ نگرانی در مورد بهبود وی وجود ندارد.

وزیر صحت عامه کشور دو واقعه مشکوک دیگر در هرات را منفی عنوان کرد.

آقای فیروز از اقدامات جدی وزارت صحت عامه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و بیان داشت که تیم‌های صحی در تمامی مرزهای کشور مستقر شده‌اند.

او افزود 80 درصد از کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند به دلیل ضعیف بودن علایم آن، از این مرض آگاه نمی‌شوند و تنها برای دو درصد از مبتلایان که سالخورده و مقاومت بدن‌شان کم باشد احتمال مرگ وجود دارد.

در همین حال عبدالحکیم تمنا، رئیس صحت عامه هرات نیز گفته فرد مصاب به ویروس کرونا، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد و بهبود خواهد یافت.

او اطمینان داد که فرد مبتلا هیچ ارتباط و تماسی با افراد جامعه ندارد و تا به دست آوردن سلامتی خود در بخش ویژه شفاخانه به سر خواهد برد.

رئیس صحت عامه هرات همچنین یادآور شد که اکنون بخش مراقبت‌های ویژه برای بستری کردن بیماران مصاب به کرونا اکنون به 80 بستر رسیده است.

هم اکنون طبق فیصله شورای امنیت ملی کشور وضعیت اضطراری در هرات اعلام شده و رفت و آمد به کشور ایران تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.