وحدت کمر توطئه‌ نظام‌های سلطه و استکبار علیه مسلمانان را می‌شکند

در این دیدار ضمن تسلیت به مولوی انصاری، حاضران اخوت و همدلی مسلمانان را یکی از لازمه‌های اساسی جامعه اسلامی عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی سیداحمد آخوندزاده رئیس شورای اخوت اسلامی هرات گفت: امروز برادران شیعه برای عرض تسلیت به منزل مولوی انصاری آمدند و این مطلب ثابت می‌کند که شیعه و سنی در اصل یکی بوده و در غم و شادی یکدیگر باید شریک باشند.

او آیاتی از کلام نورانی وحی را که پیرامون وحدت مسلمانان بودند را تلاوت کرده و بیان داشت هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، هفته وحدت و علما و شورای اخوت تلاش کردند با استفاده از این فرصت و سیرت پیامبر اسلام(ص) مسلمانان هرات را با یکدیگر نزدیک‌تر بسازند.

همچنان مولوی سیدمحمد شیرزادی رئیس ارشاد، حج و اوقاف هرات هم گفت که وجود برخی اختلافات جزئی برمی‌گردد به تفاوت سطح اندیشه و فکر انسان‌ها، این در حالی است که مسلمانان دارای خدای واحد، پیامبر واحد، قبله واحد و معاد هستند و باید به وجود این همه مشترکات توجه کنند.

او تاکید کرد: که باید مسلمانان با تمسک بر قرآن کریم و سنت صریح نبوی(ص) اختلافات را ریشه‌کن کرده و از سربازگیری جبهه‌های مخالف از میان فرزندان این سرزمین، جلوگیری کنند.

همچنان حجت‌الاسلام والمسلمین رضازاده معاون شورای اخوت اسلامی ولایت هرات بیان داشت شورای اخوت، بر اساس مبانی و اصول اسلام که همانا دستورات قرآن، رسول گرامی اسلام و ائمه هستند،‌ حرکت می‌کند.

او هدف شورای اخوت را از میان برداشتن اختلافات اندک میان مسلمانان و برجسته سازی مشترکات آنان و برپایی اخوت و برادری در هرات عنوان کرد.

آقای رضازاده افزود: باید مسلمانان با وحدت خود توطئه‌های استکبار و نظام سلطه که جنایاتی وحشتناک را علیه مسلمانان فلسطین مرتکب می‌شوند، خنثی سازند.

هفته وحدت امسال در هرات متفاوت از سال‌های گذشته و با مراسم‌های زیادی از سوی مسلمانان شیعه و سنی این ولایت برگزار شد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.