واکنش‌ها به سخنان سید حسن نصرالله؛ آمریکا می‌گوید طرفدار گسترش درگیری‌ها نیست

هم‌زمان با اعلان حمایت قاطع سید حسن نصرالله از مردم مظلوم غزه و هشدار به رژیم صهیونستی واکنش‌ها در کشورهای غربی نسبت به این سخنان گسترده و همراه با ترس و نگرانی بوده است.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان شب گذشته بتا گذشت 28 روز از جنگ غزه سکوت‌اش را شکست و مواردی مهمی نسبت به عملیات طوفان‌الاقصی بیان کرد.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که واشنگتن خواستار گسترش درگیری‌های جاری در غزه به لبنان نیست.

این مقام کاخ سفید در مصاحبه با رسانه دولتی VOA گفت: «ما وارد جنگ لفظی نمی‌شویم. ایالات متحده خواستار تشدید یا گسترده‌تر شدن درگیری‌هایی که حماس به اسرائیل آورد نیست.»

وی اضافه کرد: «ما و شریکانمان به صراحت گفته‌ایم: حزب‌الله و بازیگران دیگر-اعم از بازیگران دولتی یا غیردولتی- نباید سعی کنند از درگیری‌های جاری بهره‌برداری کنند.»

او در ادامه افزود که «ایالات متحده خواستار گسترش این درگیری به لبنان نیست. حزب‌الله و بازیگران دیگر نباید دنبال بهره‌برداری از درگیری‌ها باشند زیرا خرابی‌های احتمالی آن برای لبنان و مردمش غیرقابل تصور و غیرقابل اجتناب خواهد بود.»

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز (جمعه)، ضمن درخواست قطع صادرات نفتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد استقرار ناوهای آمریکا در دریای مدیترانه مقاومت را نمی‌ترساند و آمریکا عامل اصلی جنایات غزه است.

دبیرکل حزب‌الله اشاره کرد: «از جمله مهم‌ترین اشتباهاتی که اسرائیلی‌‌ها مرتکب شدند و همچنان مرتکب آن هستند، هدف‌گذاری‌های بزرگی است که نمی‌توانند به آن برسند.»

آقای نصرالله با اشاره به جنگ بین حزب‌الله و رژیم صهیونستی در سال ۲۰۰۶ گفت: «هدفشان نابود کردن مقاومت لبنان و بازگرداندن دو اسیر بدون مذاکره و تبادل بود. بعد از گذشت ۳۳ روز به اهدافشان نرسیدند و امروز نیز در غزه همین مسئله تکرار می‌شود. آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، کشتار مرد غزه است که اکثرا کودک، زن و غیرنظامی هستند. هیچ حرمتی در کار نیست و اسرائیل محله‌ها را کاملا ویران می‌کند.»

سید حسن نصرالله خطاب به آمریکا هشدار داد: «ناوهای شما در دریای مدیترانه ما را نمی‌ترساند و هیچگاه ما را نخواهد ترساند. من به شما می‌گویم برای ناوهایتان که با آن‌ها ما را تهدید می‌کنید هم تجهیزات آماده کرده‌ایم. کسانی که شما را در ابتدای دهه هشتاد شکست دادند، هنوز زنده هستند و البته فرزندان و ناودگانشان نیز با آن‌ها هستند. کسانی که خواهان جلوگیری از جنگ آمریکا هستند، باید تجاوزات به غزه را متوقف کنند. اگر جنگی در منطقه آغاز شود، نه ناوهایتان و نه جنگ هوایی به کارتان نخواهد آمد. در صورت وقوع جنگ منطقه‌ای منافع و نظامیان شما قربانی خواهند بود و شما بازنده بزرگ این جنگ خواهید بود.»

از جانبی‌هم، این سخنان رهبر مقاومت لبنان نگرانی‌های جدی را دل صهیونست‌ها ایجاد کرده و تا کنون نسبت به گسترش حملات به لبنان چیزی نگفته‌اند.

این سخنرانی درحال ایراد شد که گردهمایی‌ها برای حمایت از مردم مظلوم غزه هم‌چنان ادامه دارد. روز گذشته و هم‌زمان با آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله نیز میلیون‌ها نفر در شهرهای بزرگ جهان تجمع کرده و از سخنان رهبر مقاومت لبنان اعلان حمایت کردند.

با این حال، حملات وحشیانه صهیونست‌ها هم‌چنان به نوار غزه ادامه دارد و در تازه‌ترین مورد، بیمارستان الشفاء و خبرگزاری فرانسه مورد حملات شدید قرار گرفته است.

آمار شهدا نیز نزدیک به 10 هزار تن رسیده است.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.