والی هرات و سفیر ترکمنستان بر تسریع اجرای تاپی تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری وطن24، در خبرنامه اداره محلی هرات آمده، عبدالقیوم رحیمی، والی این ولایت طی سفیر خود به کابل، با سفیر ترکمنستان از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

وی به تکمیل سروی‌ها و پیگیری روند استملاک اراضی اشاره کرده و از آمادگی افغانستان برای آغاز کار عملی تاپی در خاک این کشور اطمینان داد.

والی هرات در مورد معرفی مهندسان و کارشناسان تخنیکی جهت روند ایجاد شبکه گازرسانی به خانه‌ها و کارخانه‌ها و همچنین در رابطه با ایجاد برنامه برای توزیع گاز به ولایت‌های غور، بادغیس، فراه و نیمروز صحبت کرد.

آقای رحیمی با قدردانی از کشور ترکمنستان جهت همکاری در برق‌رسانی به چند ولایت کشور، خواهان تسریع روند تمدید خط برق 220 ولت این کشور به هرات شد.

سفیر ترکمنستان هم با استقبال از والی هرات بیان داشت که تاکنون کار 200 کیلومتر لوله‌گذاری پروژه تاپی در ترکمنستان به پایان رسیده و تنها هفت کیلومتر تا تکمیل شدن در خاک این کشور باقی مانده است.

او از اعلام آمادگی آقای رحیمی سپاسگذاری کرده و اطمینان داد ترکمنستان جهت استفاده از تجهیزات و ماشینری خود برای ایجاد اشتغال و تسریع روند کاری پروژه تاپی در خاک افغانستان همکاری خواهد کرد.

کار پروژه تاپی حدود دو سال پیش آغاز شد و هنوز روند لوله‌گذاری به خاک افغانستان نرسیده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.