والی هرات در سفر به کابل خواستار آغاز پروژه‌های مهم زیربنایی و اقتصادی این ولایت شد

والی هرات طی سفرش به کابل با چهار مقام بلند پایه امارت اسلامی در مورد تکمیل پروژه‌های بزرگ اقتصادی این ولایت دیدار و گفتگو کرده است.

در این سفر والیان ولایت‌های غور و بادغیس هم بودند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولانا نور احمد اسلام‌جار، والی هرات در سفرش به مرکز کشور با ملا برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرا، شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم، سرپرست وزارت فواعد عامه و سرپرست وزارت انرژی و آب کشور دیدار و گفتگو کرده است.

مقام ولایت هرات امروز(دو‌شنبه، 25 ثور)، با نشر خبرنامه می‌گوید که طرفین در این دیدارها روی پروژه‌های استخراج معدن مس لعل و سرجنگل، آغاز پرژه سمنت و تاپ هرات و ساخت شاهراه‌های هرات-غور و هرات-مزار شریف گفتگو کردند.

در خبرنامه گفته شده که آقای اسلام‌جار در این نشست‌ها بیان کرده که شرکت‌ها در قبال استخراج معادن این ولایت روی شاهراه‌های هرات-غور و هرات-مزار شریف کار کنند.

در خبرنامه آمده است که والی هرات در دیدار با سرپرست وزارت انرژی و آب کشور هم  گفته است که پروژه تاپ به‌صورت کلی یا حداقل تا ولسوالی شیندند این ولایت امتداد یابد.

خبرنامه هم‌چنان علاوه می‌کند که وزارت انرژی و آب پروژه 200 مگاوات برق بادی ولایت هرات با شرکت 77 ترکی امضا کرده است.

به نقل از خبرنامه با تکمیل شدن مطالعات تخنیکی این پروژه، کار ساخت عملی آن بعد از یک‌سال آغاز خواهد شد.

پروژه‌های مهم زیربنایی و اقتصادی در هرات در حال حاضر نیاز به کار مجدد دارند.

از جمله شاهراه هرات – چشت شریف، تکمیل کار بند پاشدان و برخی پروژه‌‌های مهم دیگر که زمینه اشتغال‌زایی و فرصت‌های کاری را هم برای مردم افزلیش می‌دهد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.