والی هرات به شیندند سفر کرد/مردم شیندند به ارتقای این ولسوالی به ولایت خوشحال اند

او بر بسیج عمومی بخاطر از بین بردن عوامل ناامنی و هراس‌افگنی در این ولسوالی نیز تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در همایشی که با حضور صدها تن از مردم در تالار جلسات ولسوالی شیندند برگزار شده بود، حکمت‌الله حکمت ولسوال شیندند ضمن خوش آمدگویی مقام ولایت هرات به این ولسوالی گفت: “مردم این ولسوالی حامیان جدی نظام و نیروهای امنیتی می‌باشند.”

او با بیان عوامل ناامنی در ولسوالی شیندند افزود: “مردم این ولسوالی در طول 15 سال گذشته در خط نخست مبارزه با هراس‌افگنی قرار داشتند.”

ولسوال شیندند به نماینده‌گی از مردم، اقدام ریاست جمهوری در راستای ارتقای این ولسوالی به ولایت را ارج نهاد و خواهان توجه به بازسازی این ولسوالی، آسفالت جاده‌ها، تکمیل ساختمان تربیه معلم و امور توسعوی شد.

در همین حال شماری از مردم ولسوالی شیندند ادعا می‌کنند که نبود کارمندان دو ولسوالی جدیدالتأسیس در این ولسوالی‌ها و فعالیت آنان در مرکز شهر هرات، سبب سرگردانی مردم و نارضایتی جدی اقشار مختلف شده است.

خداداد خلیق یکتن از مدیران مکاتب با اعلام حمایت از برنامه‌های دولت، از مواجه بودن اهل معارف این ولسوالی با کمبود جای و کتاب، تشکیل و امکانات یاد آوری کرد و از اهدای 40 جریب زمین غرض اعمار مکتب از سوی مردم به معارف خبر داد.
مولوی عبدالحمید مدیر حج و اوقاف و یکتن از علمای سرشناس ولسوالی شیندند، از برنامه‌هایی دولت بخاطر استقرار صلح اعلام حمایت کرد و نیاز به استقرار صلح در کشور را جدی خواند.
وی گفت: “مردم بی‌صبرانه در انتظار استقرار صلح در کشور می‌باشند.”

همچنان حمیدالله مبارز رئیس مبارزه با حوادث هرات گزارشی از اقدامات بخاطر کمک به سیلاب زده‌گان ارائه کرد و گفت علاوه بر کمک‌های غذایی و غیر غذایی، به صاحبان خانه‌هایی که تخریب شده باشند، کمک‌های نقدی نیز توزیع می‌شود.

از سویی هم عبدالقیوم رحیمی والی هرات ضمن قدردانی از استقبال مردم شیندند گفت: “بر اساس هدایت و توجه شخص رئیس جمهور، توجه به انکشاف این ولسوالی و بهبود وضعیت از اولویت‌های کاری مقام ولایت است.”

والی هرات گفت: “نیروهای امنیتی و بخش‌های ملکی در خدمت مردم هستند تا وضعیت را به سمت بهبودی تغییر دهند.”
آقای رحیمی از تداوم روند سروی سیلاب زده‌گان خبرداد و تأکید کرد که به متضررین کمک لازم صورت می‌گیرد.

وی عامل بدبختی چهاردهه گذشته در کشور را مداخلات بیرونی و تداوم جنگ قلمداد کرد و از مردم خواست تا بخاطر تأمین امنیت و بهبود وضعیت با نیروهای امنیتی همکاری کنند زیرا جنگ سبب عقب مانده گی می‌شود.
‌والی هرات از مخالفین مسلح دولت نیز خواست، تا دست از جنگ بردارند و زنده‌گی آرامی را در کنار مردم آغاز کنند.

این مقام بلند رتبه دولتی بر فعال سازی ولسوالی‌های جدیدالتأسیس شیندند نیز تأکید کرد و بخاطر پیگیری خواست مردم شیندند بخاطر ارتقای این ولسوالی به ولایت قول همکاری داد.

این نخستین سفر والی هرات به ولسوالی شیندند و نخستین سفر زمینی یک مقام بلند رتبه دولتی در ده سال گذشته به این ولسوالی می‌باشد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.