والی غور به مردم شش ولسوالی این ولایت وعده ساخت مدارس و مراکز صحی داد

والی غور و تیم همراه او با موتورسایکل از شش ولسوالی این ولایت بازدید به عمل آورده و تاکید بر حل چالش‌های ولسوالی‌های محروم کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی احمدشاه دین دوست، والی غور به ولسوالی‌های شش‌گانه دولینه، پسابند، تیوره، ساغر، شهرک و تولک د سفری کاری انجام داده و نشست‌های با مقامات مختلف داشته است.

به گفته مولوی حماس، سخنگوی والی غور، “ملا احمدشاه دین دوست، خواسته‌ها و مشکلات مردم را از نزدیک تحلیل و بررسی کرده و به مردم با عزت ولسوالی غرب فیروزکوه اطمینان داد که در قسمت ایجاد مدارس دینی، رفع چالش و رسیدگی در بخش‌های معارف، صحت، رشد اقتصادی، انکشافی و فرهنگی همکاری خواهد کرد.”

قبل از این سفر، والی غور به مرکز کشور رفته بود و به شمول رئیس الوزرای امارت اسلامی با نهادها و سرپرست وزرای مختلف دولتی دیدار داشته و از آنان درخواست توجه به ولایت غور کرده بود.

والی غور در این دیدارها خواستار آغاز کار سرک حلقوی، بندبرق و دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره در این ولایت شده بود.

ولایت غور با داشتن 10 ولسوالی و فاصله زیادی این ولسوالی‌ها با مرکز شهر، در بیست سال گذشته همچنان محروم باقی مانده است.

در فصل‌های مختلف سال به دلیل برف و سیلاب و دشوارگذار بودن مسیرها، مردم نمی‌توانند به مرکز رفت و آمد کنند و با کمبود امکانات صحی و آموزشی با چالش‌های جدی دست و پنچه نرم می‌کنند.

از جانبی‌هم، این موارد باعث شده که به لحاظ اقتصادی هم این ولایت با مشکلات بزرگی مواجه باشد و هزاران تن از باشندگان این ولایت به هرات بیجا شوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.