والی غور از مقامات مرکزی خواستار توجه به آثار تاریخی این ولایت شد

والی غور طی دیدار با معین وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور، خواستار توجه حکومت مرکزی به حفظ میراث‌های فرهنگی این ولایت شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی عبدالواحد حماس، سخنگوی والی غور می‌گوید که مولوی احمدشاه دین دوست، والی غور با معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، رئیس داددگاه عالی و سرپرست وزارت شهداء و معلولان دیدار و روی چالش‌های موجود صحبت کرده است.

این دیدارها روز گذشته چهارشنبه (28 ثور) صورت گرفته است.

والی غور طی حدود هفت ماه اخیر بارها سفر به مرکز کشور داشته و با مقامات مرکزی امارت اسلامی دیدار و روی چالش‌های ولایت غور گفتگو کرده است.

سخنگوی والی غور افزوده که آقای دین دوست در دیدار با ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی خواستار توجه وزارت اطلاعات و فرهنگ به میراث‌های فرهنگی ولایت غور شده است.

به گفته او همچنین از سرپرست وزارت شهداء و معلولان خواستار توجه به خانواده‌های شهدا و معلولان غور شده و از این وزارت خواسته تا به آنان کمک کند.

مولوی حماس، می‌افزاید که مقامات مرکزی امارت اسلامی به والی غور وعده داده که به تلاش‌هاش شان جهت برطرف ساختن چالش‌های ولایت غور خواهند افزود.

والی غور قبل از این هم در سفرهایی به مرکز کشور، خواستار بازسازی شاهراه‌ هرات – غور و آغاز کار مجدد بند برق “پوزلج” شده بود.

این مقام محلی امارت اسلامی همچنین تمامی ولسوالی‌های این ولایت را سفر کرده و برخی کدودرت‌های قومی – و قبیله‌ی میان باشندگان این ولایت را هم حل کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.