هیچ نهادی حق مداخله در کار خبرنگاران را ندارد

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با تاکید بر حمایت خبرنگاران می‌گوید که هیچ نهادی غیر از اداره اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در کار خبرنگاران را ندارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی نعیم‌الحق حقانی، این گفته‌ها را روز گذشته (دوشنه، 6 سنبله)، در نشستی مشترک با آمر، مدیران و کارمندان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات مطرح کرده است.

آژانس اطلاعاتی باختر به نقل از آقای حقانی نوشته است: «طبق فرمان رهبری امارت اسلامی هیچ نهادی غیر از اداره اطلاعات و فرهنگ حق مداخله در کار خبرنگاران را ندارد».

هم‌چنان گفته شده که رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات به آمر اطلاعات این اداره هدایت داده که به خبرنگاران و مسئولان رسانه‌های این ولایت دیدار و هماهنگی بیشتر داشته باشد.

او در بخش دیگر از سخنان خود از خبرنگاران خواسته که در صورت مورد آزار و اذیت قرار گرفتن، اداره اطلاعات و فرهنگ را در جریان بگذارد.

وی تاکید کرده که این موضوع به تمام ادارت دولتی هرات ابلاغ شود.

چندی قبل، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرنگ کشور طی کنفرانس خبری در هرات گفته بود که قانون رسانه‌های همگانی آماده شده و برای تائید و توشیح نزد رهبری حکومت فرستاده شده است.

او در این کنفرانس بیان کرد که تنها نهاد ناظر بر فعالیت رسانه‌ها وزارت اطلاعات و فرهنگ است و کار روی بهتر شدن وضعیت رسانه‌ها در بخش‌های مختلف جریان دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.