همه برای کنترول و محو توبر کلوز بسیج شوند

وزیر صحت عامه کشور در روز جهانی توبر کلوز که در ولایت غور تجلیل به عمل آمد در پیامی گفته که باید همه در امر کنترول و محو این مرض بسیج شوند.

این پیام را رئیس صحت عامه غور در روز جهانی مرض توبر کلوز در مراسمی که در شفاخانه ولایتی غور گرفته شده بود به خوانش گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، طبق گزارش آژانس باختر، داکتر غلام رسول شهاب ، مسئوول ولایتی بخش توبرکلوز شفاخانه ولایت غور در این مراسم گفته: در سال 2021 در سطح این ولایت 1771 واقعه بیماری توبرکلوز کشف شده که از این میان 606 واقعه آن مثبت بوده است.

آقای شهاب می‌افزاید، توبرکلوز به عنوان یک بیماری خطرناک در جهان شناخته می‌شود که با وجود تلاش‌های گسترده برای نابودی آن، این مرض هنوز هم در شماری از کشور‌های جهان و منطقه وجود دارد.

در همین حال، داکتر محمد یوسف شرافت، معاون پروژه صحت مندی موسسه C.H.A در غور بیان کرده که این موسسه برای عرضه خدمات صحی و کنترول امراض ساری، به ویژه توبرکلوز کار می‌کند.

وی از تمام مسئولان صحی خواسته در امر محو و کنترول امراض ساری متحد باشند.

در ادامه، مولوی محمد عیسی عدالت، رئیس حج و اوقاف ولایت غور می‌گوید این ریاست از طریق علما و مساجد مردم را نسبت به مرض توبر کلوز آگاه می‌سازند.

با این همه، طبق گفته‌های مسئولان صحی برنامه‌های جدی را به منظور کنترول و تداوی مریضان توبرکلوز روی دست دارند و 20 مرکز تشخیص و تداوی این مرض در غور فعال است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.