هر ساله اطفال به سینه بغل مبتلا و قربانی این مرض می‌شوند/برای موج دوم کرونا آمادگی داریم

مسئولان صحی در بادغیس می‌گویند با شروع سرما در این ولایت اطفال زیادی به مریضی سینه بغل مبتلا شده و حتا تعدادی هم جان خود را از دست می‌دهند.

با این حال گفته شده با توصیه‌های پزشکی که به مردم بادغیس می‌شود آمار آن هر ساله کاهش پیدا می‌کند.

عبدالطیف روستایی رئیس صحت عامه بادغیس به خبرگزاری وطن24، گفت: “با سردی هوا، امراض فصلی همچون ریزش، انفولانزا، سینه بغل در اطفال و جدیدا هم که ویروس کرونا در بین مردم شیوع می‌کند.”

به بیان وی، سینه بغل در سال های گذشته آمار بلندی را قربانی گرفته اما هر ساله با توصیه‌های طبی آمار آن کاهش پیدا کرده است.

او گفته امسال هم راه پیشگیرانه برای مردم ارائه می‌شود و به مردم تاکید می‌کند که توصیه‌های پزشگی را جدی بگیرند تا اطفال به سینه بغل مبتلا نشوند.

همچنین آقای روستایی درمورد ویروس کوید19 در بادغیس می‌‌گوید: “خوشبختانه در ولایت بادغیس آمار مبتلایان و همچنان فوتی‌ها در این ولایت بسیار بلند نبوده است.”

اما رئیس صحت عامه تاکید کرد با سرد شدن هوا احتمال بسیار موج دوم کرونا شیوع خواهد کرد و تیم پزشکی بادغیس آمادگی کامل در این زمینه را دارد.

با این وجود، وی بیان می‌کند که دیگر امراض در بادغیس کنترول شده‌اند و آمار آنها بسیار کم است.

با این همه، گفته شده در ولسوالی‌های بادغیس خصوصا در ساحات که زیر تسلط طالبان می‌باشد اطفال بیشتری به سینه بغل مبتلا شده و قربانی این مرض می‌شوند.

مسئولان صحی دلیل آن را اجازه ندان طالبان به تیم‌های پزشکی برای ارائه توصیه‌های طبی به مردم ابراز کرده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.