هرات در شب و روز ولادت امام زمان(عج) غرق در نیایش و دعا

شب گذشته و امروز پانزدهم شعبان شهر و اطراف هرات شاهد برگزاری مراسم جشن و شادی است. باشندگان هرات با شکوه و حضور هزاران نفری امسال ولادت امام زمان(عج) را با دعا و نیایش برای ظهور آن حضرت جشن گرفتند.

به گزراش خبرگزاری وطن24، جبرئیل، شهر هرات، «شهرک‌های خاتم‌النبیاء، امام فخر رازی، اندیشه، کره ملی و شهدا»، دیشب و امروز غرق در جشن و شادی برای ظهور آخرین ذخیره‌ای الهی، حضرت مهدی موعود(عج) هستند.

شورای علمای شیعه هرات توصیه کرده تا در این مجالس بر حق مظلومان غزه و وحدت و برادری بیشتر در افغانستان مردم دعای دسته‌جمعی کنند. هم‌چنین نیروهای امنیتی با ایجاد چک‌پاینت‌ها و تامین امنیت مجالس امام زمان(عج) خیال مردم را از موضوع امنیت راحت کردند.

حجت‌الاسلام احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات می‌گوید که دلیل اصلی بهتر برگزار شدن مجالس تولد امام زمان(عج) افزایش فهم مردم و نیازمندی بشریت به یک حکومت عدل الهی است.

حجت‌الاسلام مطهری، رئیس شورای علمای شیعه جبرئیل هرات نیز در جمعی از علما بر ضرورت وحدت و همکاری با نهادهای امنیتی تاکید کرده است. او هم‌چنین علاوه کرده که همکاری جوانان و بزرگان جامعه هرات باعث شده شهر هرات شاهد متفاوت‌ترین تجلیل از جشن نیمۀ شعبان باشد.

از سویی‌هم، نقش اقشار مختلف جامعه برای سهم در برنامه‌های فرهنگی و دینی از جمله جشن نیمۀ شعبان برجسته است. جوانان و نوجوانان برای برگزاری هرچه بهتر مجالس جشن و شادی سنگ تمام گذاشتند.

این درحالی است که امروز در اکثر نقاط عالم از جمله کربلا و سامرا در عراق، محل تولد امام زمان(عج) میلیون‌ها زائر از سراسر جهان تجمع کرده‌اند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.