هرات آمادگی میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی را دارد

مسئولان تربیت بدنی و ورزشی هرات گفته‌اند با امنیت به وجود آمده این ولایت آماده‌گی برای میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی را دارد.

این گفته‌ها در دیدار رئیس تربیت بدنی و ورزش هرات با سرکنسول ترکمنستان عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، طبق گزارش آژانس دولتی باختر، آی مراد قوچ مرادوف، سرکنسول ترکمنستان در هرات همراه با مولوی گلاب الدین خپلواک، رئیس تربیت بدنی و ورزش ولایت هرات دیدار کرده است.

مولوی گلاب‌ الدین خپلواک، رئیس تربیت بدنی ولایت هرات در این دیدار بیان کرد: ” با آمدن ا.ا.ا امنیت در سراسر کشور تامین شده و هرات آماده میزبانی مسابقات ملی وبین المللی است.”

او افزود که این ریاست قصد دارد تا تورنمنت‌های مسابقاتی را با اشتراک ورزشکاران ترکمنستانی در هرات برگزار کرده تا زمینه هر چه بهتر تجارب ورزشی بین ورزشکاران افغانستان و ترکمنستان ایجاد شود.

در همین حال، سرکنسول ترکمنستان هم در این دیدار گفت: ” ترکمنستان تمایل دارد تا روی همکاری های فرهنگی و ورزشی برنامه هایی را با همکاری ریاست تربیت بدنی و ورزش هرات راه اندازی کند.”

وی اضافه کرد که در آینده ترکمنستان در نظر دارد تا تورنمنت‌های را در بخش های مختلف ورزشی در شهر ماری این کشور با اشتراک ورزش کاران از ولایات زون غرب افغانستان برگزار کند.

با این همه قرار است برای همکاری بیشتر در قدم اول به مناسبت روز بین المللی بایسکل برنامه ورزشی مشترک بایسکل رانی با همکاری ریاست تربیت بدنی و ورزش هرات و کنسولگری ترکمنستان در هرات برگزار شود.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.