هدف از حضور هیات دولت در دوحه تامین صلح و برقراری آتش بس می‌باشد

سخنگوی ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که هدف از حضور هیأت مذاکره‌کننده‌ دولت در گفت‌وگوهای صلح، برقراری آتش‌بس و تأمین صلح و ثبات در کشور می‌باشد.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری امروز (دوشنبه، 24 سنبله) در تویتی گفته است: “حضور هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در گفت‌وگوهای صلح، به هدف برقراری آتش‌بس، پایان خشونت‌ها و تأمین صلح و ثبات پایدار در کشور می‌باشد.”

این درحالی است که مذاکرات صلح بین‌الافغانی پس از ماه‌ها کش‌وقوس‌ها، سرانجام (شنبه 22 سنبله) افتتاح  شد.

در برنامه‌ی افتتاحیه‌ی این مذاکرات، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، مایک پمپئو، وزیر خارجه‌ی امریکا و ملا عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر سخنرانی کردند.

پس از سخنرانی آنان در این نشست، نمایندگانی از کشورهای ترکمنستان، اوزبیکستان، پاکستان، چین، هند، اندونیزیا، جاپان، ترکیه، فنلند، ناروی، آلمان، اسپانیا و بریتانیا نیز به‌گونه‌ی آنلاین صحبت کردند. موضوع صحبت آنان درباره‌ی اهمیت مذاکرات صلح افغانستان و چگونگی همکاری این کشورها در روند صلح افغانستان بود.

از سویی هم، گروه‌های تماس جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان شب گذشته نخستین نشست‌شان را برگزار کرده‌اند. در این نشست روی اصول رفتاری و تقسیم‌اوقات نخستین جلسه‌ی مذاکرات مستقیم بحث شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.