نهمین سالگرد شهادت شیخ عزیزالله نجفی(منادی وحدت) در هرات گرامی داشت شد

نهمین سالگرد شهادت منادی وحدت شهید شیخ عزیزالله نجفی در مسجد جامع محمدیه جغاره ولایت هرات با حضور پررنگ مردم، بزرگان و عالمان دین اهل تشیع و تسنن گرامی داشت شد.

این برنامه شب گذشته (دوشنبه، 22 عقرب) برگزار گردیده و سخنرانان در این مراسم درمورد نقش شهید در تحکیم اخوت در بین مردم هرات و غرب کشور صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آیت‌الله سیدحیدر علوی‌نژاد، یک تن از عالمان شناخته شده هرات گفت که جایگاه و عزت شهید نجفی در بین مردم خاص و دست‌نیافتنی است و همواره این شخصیت در زندگی خود برای وحدت و خدمت به مردم کار کرده است.

او بیان کرد که در این برهه از زمان که مردم افغانستان همواره حامی مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیست می‌باشند جای این چنین شخصیت‌ها خالی است.

آقای علوی نژاد در وصف این شخصیت چنین گفت: «اگر شهید نجفی حالا حضور داشت چنان موجی در برابر رژیم کودک‌کش ایجاد می‌کرد که از فردا تمام جوانان هرات با قدرت وارد عمل شده و در فضای مجازی و اجتماعی عرصه را در برابر این رژیم غاصب تنگ می‌کردند».

در ادامه آقای علوی نژاد با اشاره به رویکرد وحدت‌آفرین شهید نجفی عنوان کرد حالا بیشتر از هر زمان نیاز به یکپارچگی امت اسلامی در برابر رژیم صهیونیست و غرب است.

به باور وی، زمان آن رسیده است تا امت اسلامی برای نابودی اسرائیل دست مردم مظلوم فلسطین را بیشتر از هر زمان دیگر بگیرند.

با این حال، شخصیت‌‌های جهادی هرات هم در این مراسم از شیخ عزیزالله نجفی به نیکی یاد کرده و گفته‌اند ایشان همواره در راستای تغریب امت اسلامی تلاش می‌کردند.

علی‌احمد غور دروازی، یک تن از مجاهدان شناخته شده هرات گفت که امت اسلامی نقش کلیدی در پیروزی فلسطین دارند؛ نه این کنفرانس‌های کشورهای اسلامی که فقط شعاری پیش می‌روند.

امت اسلامی می‌توانند یاری و عامل پیروزی اسلام در برابر رژیم صهیونیست و امریکا شوند.

شیخ عزیزالله نجفی، 9 سال قبل توسط افراد ناشناسی ترور و به شهادت رسید.

این عالم سرشناس در بین مردم هرات جایگاه ویژه و خاصی داشت و مردم همواره این شخصیت را به دلسوزی، برادری و ایجاد وحدت در بین مردم توصیف می‌کنند.

آلبوم عکس از مراسم سالیاد شهادت شیخ نجفی در مسجد جامع محمدیه جغاره هرات

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.