نماینده ویژه پاکستان: آمریکا با استفاده از خاک پاکستان به افغانستان حمله می‌کند

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان گفته است که امریکا براساس قطعنامه‌های سازمان ملل از حریم فضایی پاکستان برای حمله به افغانستان استفاده می‌کند.

آصف درانی از مقامات افغانستان خواسته تا در این باره از پاکستان کلایه نکنند.

به گزارش خبرگزرای وطن24، این نخستین باری است که یک مقام پاکستانی تایید می‌کند که امریکا از حریم هوایی این کشور، برای حمله به افغانستان استفاده می‌کند.

بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی، امریکا ایمن الظواهری رهبر شبکه القاعده و چند هدف دیگر این شبکه را در کابل و غزنی از بین برده است.

نسبت به این موضوع مقامات افغانستان هم بارها از آمریکا انتقاد کرده و وزیر دفاع کشور در آخرین صحبت‌های گفت که حریم هوایی افغانستان «اشغال شده» است.

با این حال، مسئولان حکومت سرپرست در افغانستان بارها از پاکستان خواسته‌اند تا حریم هوایی‌اش را در اختیار آمریکایی‌ها و حمله به افغانستان نگذارد.

اما آصف درانی نماینده ویژه پاکستان، در مصاحبه با طاهر خان، خبرنگار شبکه تلویزیونی «پشتو۱» گفت که قطعنامه سازمان‌ملل برای سرکوب شبکه القاعده تا اکنون قابل اجرا است.

او افزود که مقام‌های امارت اسلامی نباید از این گلایه کنند که پهپادهای امریکایی چرا از حریم هوایی پاکستان برای عبور به حریم هوایی افغانستان استفاده می‌کنند.

نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان گفت: «همه جهان متعهد به قطعنامه ۱۳۶۷ و ۱۳۷۳ است. ما نباید مقصر دانسته شویم. مگر این که این قطعنامه تغییر کند.»

این دیپلومات ارشد پاکستانی افزود که همین قطعنامه‌ها به امریکا مجوز حمله به ایمن الظواهری رهبر پیشین شبکه القاعده در محله شیرپور کابل و اسامه بن‌لادن بنیانگذار این شبکه در ایبت‌آباد پاکستان داده بود.

بعد از شکست رقت‌بار آمریکایی‌ها از افغانستان این کشور بارها حملاتی علیه مواضعی در افغانستان داشته و این موضوع نگرانی‌های را در افغانستان ایجاد کرده است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.