نمایشگاه مشترک عکاسی ایران و افغانستان در هرات برگزار شد

نمایشگاه مشترک عکاسان افغانستانی و ایرانی در هرات تحت عنوان “بوی جوی مولیان” با حضور مقامات هر دو کشور در این ولایت برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: هر دو کشور رابطه بسیار فرهنگی بالایی دارند و این رابطه تاثیر مستقیم بر دیگر مسائل بین دو کشور دارد.

او افزود روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان به ویژه در حوزه جنوب غرب می‌تواند یک پیام خوبی برای مهاجران افغانی که در کشور ایران زندگی می‌کنند، داشته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند یک پیام خوب روانی را برای کسانی که خارج از افغانستان زندگی می‌کنند انعکاس دهد.

آقای حقانی یادآور شد به هر اندازه که کارهای فرهنگی تقویت شود به همان اندازه دست دشمنان کوتاه خواهد شد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات از مسئولان کنسولگری ایران در هرات خواست که هنرمندان ایرانی خودشان حضور پیدا کنند تا با جاذبه‌های فرهنگی هرات بیشتر آشنا شوند.

در همین حال محمد صدیقی فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات هم گفت: راه اندازی این گونه نمایشگاه موثر است اما نیاز است که  روابط دو کشور بیشتر از این‌ها تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد که با مسئولان امارت اسلامی صحبت کرده و قرار است که بعد از این برنامه‌های مشترک فرهنگی طوری برگزار می‌شود که در حد ظرفیت دو کشور باشد.

صدیقی فر اضافه کرد که در کنار برگزاری برنامه‌های مشترک میان دو کشور باید کیفیت هم در نظر گرفته شود.

از جانبی هم روزیتا محمدی، یکی از هنرمندان هرات که در این برنامه شرکت داشت گفت نیاز است که حکومت هنرمندان را همکاری کند چرا که در شرایط فعلی، کمک دولت در این چنین برنامه‌ها یک نیاز جدی است.

بعد از روی کارآمدن امارت اسلامی در افغانستان این نخستین نمایشگاه مشترک هنرمندان افغانستان و ایران به حساب می‌آید که در شهر هرات برگزار شده است.

در این نمایشگاه، 19 اثر از عکاسان ایرانی و 19 اثر از عکاسان افغانستانی به نمایش گذاشته است.

همچنین 11 اثر نقاشی از بانوان هراتی هم در این نمایشگاه قرار داده شده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.