نمایشگاه تولیدات داخلی بانوان در هرات برگزار شد

نمایشگاه سه روزه صنایع دستی و تولیدات داخلی از سوی شماری از بانوان در هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، روزیتا صالحی، مسئول برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه برای بانوان در نظر گرفته شده تا تولیدات شان را به نمایش بگذارند.

وی بیان داشت: بیشتر دخترانی که صنایع دستی‌شان را به نمایش گذاشته‌اند، کسانی‌اند که برای اولین بار صنایع‌شان را به نمایش می‌گذارند.

اگرچه این نمایشگاه صنایع دستی بانوان بیرون از شهر برگزار شده، اما مسئول این نمایشگاه می‌گوید دلیل این کارشان را شناخت مردم از تولیدات داخلی می‌باشد.

او گفت: متاسفانه تولیدات داخلی کشور به ویژه صنایع دستی بانوان در بیرون از کشور با نشان و مارک کشورهای دیگر به فروش می‌رسد که این کار باعث شده تا بازار تولیدات داخلی رشد نکند.

خانم صالحی تاکید کرد که تلاش دارند که تولیدات صنایع دستی زنان را در روستاها و خارج از هرات به نمایش بگذارند تا مردم دور دست این ولایت هم با صنایع بانوان هرات آشنا شوند.

شکرانه سارگین، یکی از اشتراک کنندگان در این نمایشگاه می‌گوید: خودش تولیدات لباس داشته و داری برند افغانی است اما متاسفانه وقتی در بازارها به فروش می‌رسد با برند دیگری به بازارهای جهانی ارز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد باید تلاش صورت بگیرد تا جلو کالاهای افغانی با نشان خارجی در بازار گرفته شود و تولیدات وطنی بیشتر به مردم معرفی شود.

این در حالی است که طی دو سال گذشته بخش قابل توجه از زنان در هرات به تجارت و صنایع دستی روی آوردند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط حسن شریفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.