نشست هماهنگی اقوام به منظور همبستگی بیشتر در غور برگزار شد

وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل کشور نشستی را تحت عنوان «هماهنگی با اقوام» در ولایت غور به منظور هماهنگی، اتحاد و وحدت میان اقوام و همچنین رسیدگی به مشکلات و چالش‌های آنان برگزار کرده است.

در نشست امروز (چهارشنبه، 17 عقرب) مسئولان محلی و بزرگان ولایت غور اشتراک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حضرت ولی حقانی، رئیس جرگه‌ها با امور هماهنگی وزارت سرحدات، اقوام و قبایل کشور گفت که تمام اقوام و قبایل کشور زیر یک چتر قرار دارند و باید در کنار هم وحدت و اتحاد داشته باشند.

او عنوان کرد این وزارت وظیفه رسیدگی به مشکلات تمام اقوام و قبایل کشور را به عهده دارد و این نشست هم در ولایت غور به منظور شنیدن مشکلات و تلاش برای حل آنان برگزار شده است.

با این حال، بزرگان و متنفذین ولایت غور هم عنوان کرده که در این ولایت نشست‌های متعددی میان اقوام و قبایل این ولایت برگزار شده است

به گفته آنان در این نشست‌ها همواره تاکید بر هماهنگی و اتحاد میان قبایل شده است.

از سویی هم، بزرگان ولایت غور در این نشست در مورد مشکلات همچون، نبود سرک، برق، صحت، تعلیم و تربیه و دیگر موارد ضروری با مسئولان وزارت اقوام و قبایل کشور شریک ساخته‌اند. آنان همچنان خواستار حل این مشکلات در مرکز شهر و ولسوالی‌های ولایت غور از سوی رهبری حکومت شدند.

از سویی هم،  محمد حسن فرقانی رئیس سرحدات، اقوام و قبایل غور می‌گوید که از سوی این اداره شورای‌های قومی در این ولایت ایجاد شده است.

این شوراها مسئولیت رساندن مشکلات قبایل و اقوام را به گوش مسئولان محلی را دارند.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.