نشست دوحه درباره افغانستان به میزبانی سازمان ملل امروز آغاز می‌شود

نشست سازمان ملل درباره افغانستان با حضور نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان بدون حضور نماینده امارت اسلامی امروز یک‌شنه، 29 دلو آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در این نشست دو روزه دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان کشورهای همسایه و مرتبط با قضایای افغانستان از اروپا، امریکا، شرق و جنوب شرق آسیا و منطقه حضور خواهند داشت.

گروه‌های منتسب به زنان افغانستان نیز در این نشست حضور دارند و امارت اسلامی بعد از رایزنی‌ها شب گذشته اعلان کرد که حضور در نشست دوحه را سودمند نمی‌داند.

وزارت خارجه‌ی امارت اسلامی ناوقت دیروز اعلام کرد که به سازمان ملل متحد توضیح داده بود که اشتراک امارت اسلامی در نشست دوحه در صورتی سودمند است که به‌عنوان تنها طرف مسئول به نمایندگی از افغانستان شرکت کند و زمینه‌ی گفت‌وگو‌ی روشن میان هیأت اعزامی و مقام‌های سازمان ملل متحد در سطح عالی فراهم شود.

هدف از برگزاری این نشست «بحث در مورد چگونگی رویکرد افزایش مشارکت بین‌المللی درباره‌ی افغانستان به‌گونه‌ی منسجم، هماهنگ و ساختارمند با درنظرگرفتن توصیه‌های ارزیابی مستقل افغانستان» گفته شده است.

بر اساس فهرستی از دیپلومات‌هایی که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، نام نمایندگان ویژه کشورها از جمله آصف درانی، حسن کاظمی قمی، ضمیر کابلوف، یوئه شیائو یونگ، اوژگان ارتوگل، وفا حاجی‌اف، عصمت‌الله ایرگاشف نمایندگان ویژه پاکستان، ایران، روسیه، چین،‌ ترکیه، ترکمنستان و ازبکستان منتشر شده است.

نشستی مشابهی در امور افغانستان با میزبانی سازمان ملل متحد اوایل سال جاری نیز در دوحه برگزار شده بود.

در آن نشست از امارت اسلامی خواسته شده بود تا زمینه دسترسی بانوان به تحصیل را فراهم کرده و به تعهدات خود در قبال قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.