نبود رهبری مناسب در غور، این ولایت را با بحران سقوط مواجه کرده‌است

نمایندگان شورای ملی غور می‌گویند عامل اصلی سقوط اکثر ولسوالی‌های این ولایت به دست طالبان و وسعت یافتن دامنه ناامنی‌ها به کمربندهای امنیتی نزدیک شهر، بی‌کفایتی کسانی است که در سطح رهبری اداره محلی غور قرار دارند.
گل‌زمان نایب، نماینده غور در پارلمان به سایت خبری وطن24 گفت: شب گدشته درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و طالبان در اطراف کمربندهای امنیتی شهر بوده است که دو طرف تلفات دیده‌اند.
به گفته نایب، تا این حد وسعت یافتن دامنه جنگ و سقوط اکثر ولسوالی‌ها به دست طالبان به دلیل “بی‌کفایتی و عدم داشتن پایگاه اجتماعی کسانی شده که در راس اداره محلی غور و نهادهای امنیتی‌اند.”
وی می‌افزاید “این‌ها منتظرند چطور جان شان را از معرکه جنگ نجات دهند و هیچ‌گونه برنامه‌ی منظم برای عقب راندن طالبان از ساحات ناامن ندارند.”
او علاوه می‌کند در شرایط فعلی جنگ و ناامنی که دروازه‌های شهر در خطر‌ است بارها به حکومت گفته شده از کدرهای محلی و کسانی که پایگاه منظم مردمی دارند استفاده کند اما هیچ‌گونه توجهی در این زمینه نشده است.
نایب تاکید می‌کند دوام این گونه وضعیت شهر فیروزکوه را به سقوط به دست طالبان خواهد کشاند.
از سوی هم یک تن از جوانان فعال غور به شرط افشا نشدن نامش می‌گوید: اکثر خیزش‌های مردمی با وجود تجهیزات و مهمات با طالبان یکجا شدند و از حمایت دولت شانه خالی کردند.
به گفته او “غور در آتش جنگ می‌سوزد؛ مردم آواره شدند و خانه‌ها به محل نبرد تبدیل شدند ولی بازهم اداره محلی غور مصروف فعالیت‌های عادی و بی‌خیال از وضعیت است.”
با تماس‌های مکرر به مسئولان محلی غور حاضر به پاسخ‌گویی نشدند.
با این حال، روز گذشته این اداره به هدف شکل‌دادن اجماع مردمی علیه طالبان با برخی بزرگان بر جدیت مقابله علیه طالبان تاکید کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.