نبود امنیت باعث غیرمعیاری ماندن بعضی سرک‌های این ولایت شده است

مسئولان در ریاست فواید عامه ولایت فراه می‌گویند تهدیدات گروه‌های مخالف دولت سبب شده  در بعضی ولسوالی‌های ناامن این ولایت سرک سازی نشود و همچنان راه‌های غیر معیاری باقی بماند.

انجینر شیر احمد نصری رئیس اداره فواید عامه فراه به خبرگزاری وطن24، گفت: “ما در ولایت فراه روی دو پروژه اعمار و حفظ و مراقبت سرک‌ها فعالیت می‌کنیم.”

او می‌گوید در این دو بخش اداره فوایدعامه فراه تا کنون چندین پروژه انکشافی در خصوص اسفالت سرک‌ها و همچنین حفظ و ترمیم مجدد بعضی جاده‌های از قبل ساخته شده انجام داده‌ است.

وی بیان می‌کند سرک‌های چندین ولسوالی نسبتا دوردست و ناامن فراه در سروی اعمار قرار گرفته اما نبود امنیت و کمین گروه‌های مخالف دولت سبب شده همچنان غیرمعیاری و خراب بمانند.

آقای نصری علاوه می‌کند از این میان، شاهراه فراه – فراه‌رود ناامن‌تر از تمام سرک‌های موجود در ولایت فراه می‌باشد.

او اضافه می‌کند همه‌ساله این جاده از سوی طالبان تخریب می‌شود و تیم حفظ و مراقبت فواید عامه با قبول تهدید‌ها آنرا اعمار می‌کند.

رئیس اداره فواید عامه فراه در ادامه می‌افزاید “همچنین بعضی تاجران فراهی هم ما را در ساخت و اعمار سرک‌ها کمک مالی می‌کنند و در ساخت سرک‌های معیاری کمک می‌کنند.”

وی تصریح می‌کند تلاش اداره فواید عامه فراه بر این است تا با همکاری نیروهای امنیتی و مردم پروژه‌های ساخت سرک را در مناطق هم انجام دهد.

با این همه، ولایت فراه از ولایت های ناامن کشور می‌باشد.

گفته شده طالبان با کارگذاری ماین های کنارجاده‌ای باعث تخریب سرک‌های معیاری این ولایت می‌شوند و در بعضی مناطق هم اجازه ساخت سرک را نمی‌دهند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.