ناامنی سدی در مقابل تطبیق پروژه‌های انکشافی در غور

افزایش دامنه ناامنی‌ها در ولایت غور باعث شده روند عملی شدن پروژه‌های انکشافی در اکثر ولسوالی‌های این ولایت متوقف و یا زمان‌بر شود.

غلام غوث سلطانی، رئیس اداره احیا و انکشاف دهات غور به سایت خبری وطن24 گفت: تطبیق پروژه‌های انکشافی در ولایت غور بنابر افزایش درگیری‌های بین دولت و طالبان با مشکلات جدی مواجه شده است.

به گفته سلطانی اکثر ولسوالی‌های غور ناامن می‌باشد و رفتن تیم‌های تطبیق کنده پروژه‌ها در آن ساحات خطرناک است که این مساله باعث شده روند تطبیق پروژه‌‌ها در پایین ترین سطح بماند.

او می‌گوید بعضی ساحات ناامن غور حتی مورد سروی تیم‌های انکشافی قرار نمی‌گیرد و روند تطبیق پروژه‌های عام المنفعه متوقف است.

وی با اشاره به ولسوالی پسابند می‌گوید این ولسوالی یکی از ناامن‌ترین ولسوالی‌ها و در عین حال مورد تحریم گروه طالبان است که در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه‌ای انکشافی در آن اجرا نمی‌شود.

همچنین سلطانی می‌افزاید تهدیدات در بعضی ساحات از سوی گروه‌های مخالف دولت هم احساس می‌شود که این روند باعث شده پای موسسات بین المللی هم از ولایت غور کوتاه شود و به دلیل ناامنی نتوانند در این ولایت برنامه‌های عمرانی داشته باشند.

این درحالیست که ولایت غور یکی از ولایت‌های کوهستانی و در عین حال عقب مانده کشور است.

فعالان مدنی این ولایت بارها دولت را به بی‌پروایی نسبت به انکشاف غور متهم کرده‌اند.

در این ولایت اکثر مردم با اتکا به زراعت و مالداری مواد اولیه غذایی زندگی شان را تامین می‌کنند.

در روزهای اخیر هم چهار ولسوالی این ولایت به صورت کامل به دست طالبان افتاد.

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.