مولوی یعقوب مجاهد: دهها شهروند تاجکستان و پاکستان در پیوند به ناامنی کشته و بازداشت شدند

مولوی محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی در نشست «دست‌آوردهای امنیتی ۱۲ماه پسین»، گفته است که شهروندان تاجکستان و پاکستان در ناامنی در افغانستان دست داشته و شماری از آنان کشته و برخی شان بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آقای مجاهد می‌گوید که نیروهای امارت اسلامی در این مدت بیش از ۲۰ شهروند پاکستان را در کشور کشته و صدها تن دیگر را که در رویدادهای مختلف امنیتی دست داشته‌اند، بازداشت کرده است.

هم‌چنین وی بیان کرده که دهها شهروند تاجکستان نیز در حملات ناامنی در افغانستان کشته شده و برخی شان هم بازداشت شده‌اند.

او از کشورهای منطقه خواست تا مرزهای زمینی و هوایی خود را به شدت نظارت کنند.

محمدیعقوب مجاهد، افزوده است: «برخی از حلقات مغرض با ایجاد نگرانی از افغانستان برای کشورهای منطقه و جهان می‌خواهند که سود مادی به‌دست بیاورند تا به اهداف شوم‌شان برسند.»

به گفته وی، سازمان ملل متحد و برخی از نهادها گزارش‌های «کاذب این حلقات» را باور می‌کنند.

در ادامه سرپرست وزارت دفاع در این نشست خبری هم‌چنین از تداوم تلاش‌ها برای ساختارمند شدن ارتش افغانستان صحبت کرده و هم‌چنین از برچیده شدن ناامنی و اختطاف در کشور گفته است.

«تمامی شبکه‌ها و گروپ‌های اختطافچی که در جریان اشغال و فساد ایجاد شده بودند و تاجران ملی، سرمایه گذران و صنعت کاران را هدف قرار می دادند منهدم شده‌اند.»

به بیان وی، «بعد از پیروزی امارت اسلامی، طی مبارزه‌ی جدی که برعلیه اختطافگران صورت گرفته است دهها تن در نتیجه عملیات های نیروهای خاص کشته اند و صدها تن از آنان بازداشت شده اند.»

سرپرست وزارت دفاع در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که تلاش‌ها برای استحکامات مرزی و هم‌چنین جلوگیری از سرقت منابع قیمتی افغانستان به خارج از کشور گرفته شده و در این بخش به دست‌آوردهای مهمی رسیده است.

این نشست درحالی برگزار می‌شود که مسئولان وزارت دفاع ملی می‌گویند افغانستان دارای ارتش قوی و با جمعیت بیش از 150 هزار نیرو است.

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.